Témaindító hozzászólás
|
2006.03.21. 10:01 - |
Nos, én Mosonmagyaróváron, a Widemann nevű fiatal srácnál tetettem fel egy alap sportdobot és egy króm véget. Hang nulla, teljesítmény picit érezhető volt. Megkérdeztem mi az oka, és azt mondta, hogy két katalizátor van a gépen, így túl nagy a hangtompítás és a fojtás. Kis utánjárás (Upyték) és kiderült, hogy a középdob nem katalizátor (elvileg), hát akkor hagyjuk a sportkatalizátort és vágassuk ki a középdobot...megtörtént. A kivágás után kiderült, hogy mégiscsak katalizátor, de akkor már mindegy volt és amúgy is csak a (majdani) zöldkártyánál lehet gond. Hang megjött, kellemes dörmögés, finom rotyogás. A teljesítmény érdekesen alakult, először lomhább volt a kocsi, pár száz kilométer után azonban megszokta a Kicsike és most már repül.:)) A kipufogódob egyébként 1 éves garival jár és a kpm által elismert. Annyit azért tudni kell, hogy túl kis átmérőjű csövek vannak gyárilag az Atoson, ezért sem tud 100%-os lenni egy dob. A komplett rendszer csere pedig húzós (leömlő:39.000Ft, sportkatalizátor:49.000Ft, sportdob+vég+szerelés:14.000Ft(!!) ) Hát ennyi. Üdv:Kornél |
[73-54] [53-34] [33-14] [13-1]
Kornélnak is igaza van,biztos,hogy számit valamit a kipufogo is,lévén,hogy több gáz tud gyorsabban távozni,vagy ilyesmi.Belegondolok,ifju koromban a nagy polskimra poroltobol csináltam dobot,gyönyörü hangja volt,a szomszédok nagy örömére... |
Sopi,nem hiszem hogy többet fogyaszt,bár lehetséges,mivel később szabályoz le.De ha nem küldi az ember neki...De akkor meg minek?Nekem masszivan 8-at eszik,igaz,én föleg Pesten használom,napi lo km melohely,a pályán meg 160-170 körül,akkor meg már minden auto fogyaszt. |
Sziasztok!
A kipufogó-tuningtól nem kell sokat várni, de azért igenis számít. Kb. 2-6% teljesítménynövekedést mondanak általában. Én érzem a különbséget. Lehet, hogy a kis motor miatt van. Nemtom. Üdv:Kornél |
nem kérdés!! Kár, hogy még csak egyszer tudtam kipróbálni egy ismerős Sierrájával! De jövőre komolyan meglesz! Már nagyon várom! De most még a ház viszi a pénzt!
Többet eszik Lancer elektronikával? Vagy még nem derült ki?
Ha nem, lehet hogy engem is érdekel! Azzal már a 2literes Vectrákat simán lehet alázni! |
Sopi,nekem megvan a tuti fogyasztáscsökkentő recept.A kollégámnak van egy Citroen AX D,3.5 litert eszik...hm?Egyébként ugye,hogy szorakozni a hátso hajtás az igazi? |
jah, jövőre én is akarok venni egy Ford Sierrát szórakozásra! 2.0 DOHC, hátsókerékhajtás, 170 Nm @2500-as (!!!) fordulaton! És ez még csak a széria. De ez nem is Hyundai, és még csak álom, úgyhogy hagyjuk. Fogyasztáscsökkentéses tuning érdekelne, de az elég kétséges, hogy megéri-e, meg sikerül-e. |
Imcsi!A Scaniában 420-tol 580-ig ugyanaz a cm3!Azt hogy csinálják? |
egyébként sok értelme nincs szerintem,főleg annak,aki munkába járásra használja elsősorban az autoját,igy én is.hallgattam is eleget az asszonytol!a Lada viszont direkt szorakozásra készül./azért is hallgatok/ |
most hoztam el az autot a chipestől.Lancer elektronikával /1.6/GLX-113 LE/ és ezzel a bizgentyüvel állitolag veri a 110 Le-t.De lehet kapni 12300 Ft- lambdaszonda helyé tehető tuning lambdaszondát!!! is,állitolag az sokat dob rajta,nem kell a chipet forraszgatni.A kipufogo szerintem is fölösleges...Mindegy,felrakatom az autot v.melyik nap fékpadra,aztán beméretem,és ha jo a srác,akkor jelzem nekteküdv.Scaniás.U.i.én orám szerint most durván 9 alatt százon van,és veri a 200-at.Fordulatot nem tudok,mert az nincs benne.Ennyiben jobb a Lada,különösebb felhajtás és nem tul sok love árán garantáltan 140 lovas lett,már csak fényezés,vizsga,ilyenek vannak hátra,és utána szétszaggatjuk!!!/és megint épitekl egy másikat/ |
Elektronikával hoznak elő több vagy kevesebb pacit egy adott motorból is! Pl: új 4 hengeres 1,5 CRDI Hunyadiban 103 LE , KIA-ban 110 LE |
Evvel a kipufogós dologgal nem is tudom!!! Tudjátok, aki kocsikat szerel behatóbban, az tudja, hogy a kipufogónak bizonyos fojtást kell adni a motor felé! Ha ez nem történik meg, elveszíti lendületét a motor. Lásd bármelyik ótószerelő zsebkönyvbe! :)) Nos én próbáltam, de soha semmi nem bizonyította be, hogy nyomatékosabb lett volna a motor, pláne nem, hogy erősebb lett volna! Csupán hangja nagy! Jó példa a Skoda és a Suzuki!! Kirohad a kipufogó, hangja óriási, ereje nulla! :)) Nem hinném, hogy a Hyundai más alapokra épülne, hisz abban is robbanó motor dolgozik!! A másik ami engem kicsit nyomaszt! Ha a katalizátort lecserélem nem gyárival azonosra( lehet az sport, vagy bármi házi) ki biztosít annak a ténye felöl, hogy a KPM a kövi kanyarban nem mér hatalmas co-t!! Még egy dolog itt a katinál! Megmondja e valaki annak a hülye számítógépnek, hogy ezentúl ne a gyári érzékelőről érkező jeleket figyelje, hanem a másik Katiét!!! Most kitérhetnék itt a tipusokra külön is, de szerintem felborít sokmindent a kocsi vezérlésében!
Persze ha tövig gázzal indulunk mindig és hírtelen csökkentünk a gázadagoláson, talán észre sem vesszük!!
Nem akartam vele senkit sem bántani, csak átnéztem a fejemben lévő szerelői tapasztalatokon és valahogy sknak ellent mond!
Viszont ellenben vegyük a power box-ot! Abban már hiszek, mivel valójában a gyárakból egy motor 60-70%-os teljesítménnyel jönnek ki!! Nem úgy mint a szoc autók régen!! És itt van még mit előhozni a lovak terén! |
már előre is éljen soká ez a topik!
Accent chiptuningról scanias írt már egy pár sort az illetékes topikba. Én egyelőre nem teszek semmit, az 1.5-ös Alpha motor alapból is elég jól húz már 2500-as fordulattól is. Meg amíg garanciális, nem akarom kockáztatni. Aztán meg majd meglátjuk.
Csodálkozom, mert én úgy tudtam, hogy általában a középdob a katalizátor. (Miért is lenne rajta kettő???) De én is hallottam már, hogy egy sportkatalizátor az jó dolog, a magnumnál valami 30ezerért lehet ilyet kapni. Én fogyasztáscsökkentő szándékkal kerestem meg őket, és elsősorban légszűrőt meg sportkatit javasoltak. De egyelőre nem is érek rá ilyesmire. No meg ne felejtsük el a régi mondást:
"A köbcentit semmi sem pótolhatja."
10-telettel: Sopi |
Nos, én Mosonmagyaróváron, a Widemann nevű fiatal srácnál tetettem fel egy alap sportdobot és egy króm véget. Hang nulla, teljesítmény picit érezhető volt. Megkérdeztem mi az oka, és azt mondta, hogy két katalizátor van a gépen, így túl nagy a hangtompítás és a fojtás. Kis utánjárás (Upyték) és kiderült, hogy a középdob nem katalizátor (elvileg), hát akkor hagyjuk a sportkatalizátort és vágassuk ki a középdobot...megtörtént. A kivágás után kiderült, hogy mégiscsak katalizátor, de akkor már mindegy volt és amúgy is csak a (majdani) zöldkártyánál lehet gond. Hang megjött, kellemes dörmögés, finom rotyogás. A teljesítmény érdekesen alakult, először lomhább volt a kocsi, pár száz kilométer után azonban megszokta a Kicsike és most már repül.:)) A kipufogódob egyébként 1 éves garival jár és a kpm által elismert. Annyit azért tudni kell, hogy túl kis átmérőjű csövek vannak gyárilag az Atoson, ezért sem tud 100%-os lenni egy dob. A komplett rendszer csere pedig húzós (leömlő:39.000Ft, sportkatalizátor:49.000Ft, sportdob+vég+szerelés:14.000Ft(!!) ) Hát ennyi. Üdv:Kornél |
[73-54] [53-34] [33-14] [13-1]
|