Témaindító hozzászólás
|
2006.04.09. 09:37 - |
Ebbe a topicba autószerelők szakvéleményét várjuk,tagjaink kérdéseire. |
[675-656] [655-636] [635-616] [615-596] [595-576] [575-556] [555-536] [535-516] [515-496] [495-476] [475-456] [455-436] [435-416] [415-396] [395-376] [375-356] [355-336] [335-316] [315-296] [295-276] [275-256] [255-236] [235-216] [215-196] [195-176] [175-156] [155-136] [135-116] [115-96] [95-76] [75-56] [55-36] [35-16] [15-1]
Bocsi, hogy csak most írok! Szerelő FIAT-nál dolgozik, akkor cserél, amikor én mondom neki: évente, mert ez előbb bekövetkezik nálunk, mint a 15 000km.
Öcskös pedig szintén mosonmagyaróvári volt, így nem kellett neki araszolni a csúcsforgalomban! |
Imcsi! Az autószerelő mit mond ahova viszed olajcserére? Lehet hogy én aggódom túl, csak kíváncsi vagyok mennyi után kell a gyári ajánlás szerint cserélteteni. Lehet hogy a 7500-as ellenőrzés is csak egy erős biztonsági + a garancia alatt, és túlzás, igazából, tudja a csuda. Az Öcskös akkor tojást tett a gázpedálra, vagy keveset araszolt reggelenként a városban :-) Esetleg jobb a motorja, mint az enyémben volt. Nekem is 7-8 litert mondtak rá, de a valóság erre rácáfolt. Tudom hogy az ember lábában is benne van mennyi lesz a vége, de a 10 nekem akkor is sok volt. Az egyik barátomnak szintén G Astrája volt, ő a 11 litert is elérte télen egyszer-kétszer. Az Accent 5,3-6,5 kész felüdülés ezután :-) |
Szeat! Én ellenőrzést írtam, nem cserét! Én is csak 15 000-ként cseréltetem az olajat!
Öcsköst kérdeztem a Caraván fogyasztás miatt: nála még városban sem evett 8-nál többet!
Üdv! |
Szia Imcsi!
Nem is a garancia miatt kérdezem, inkább azért, mert a 7500-as olajcsere kicsit gyakorinak tűnik nekem. De hallottam már 6000-es olajcseréről is, régi diesel-motoros Volvo-nál. A Centit már most is szeretem, nem panaszkodom rá, könnyű vezetni. :-)
Matyika! Mi a "hivatalos" álláspont?
LibErty! Újabb 350 km város után 6,5 l volt az átlag, igaz araszoltam sokat,ahol pedig lehetett nyomtam a gázpedált.
|
Szia Szeat!
Utánna néztem és nekem is ez van beírva! De ez csak ajánlat, a garanciára nincs befolyással!
Öcsémnek is ilyen kombija volt, de nem hallottam panaszkodni a fogyasztásra! Majd megkérdem, mennyi volt neki!
Remélem meg leszel elégedve a Centi-vel!
Üdv! |
Szia Imcsi!
A jótállási és vevőszolgálati füzetben találtam a 13. oldalon : "Figyelem: A CRDi motorokkal hajtott gépjárművek esetén kérjük, hogy 7500 kilométerenként ( az átvizsgálási periódus félidejében ) a motorolaj általános minőségét ellenőriztesse megbízott HYUNDAI márkaszervízben." Eddig az idézet, kíváncsi vagyok mi a valóság.Az előző tulaj is 7500 km-t mondott.
Az Opel 1,4-es Ecotec motororos benzines kombi volt. Ha nem evett 9 liter felett, az már maga volt a csoda. Emiatt is kezdtem nézelődni a dizelautók között. Előtte egy Corsám volt, szintén 1,4-es,de régebbi motorral, az is 7,5-8,5 litert evett. Mondjuk 3/4 város, 1/4 országút használtam, így jött ki ez a fogyasztás.
Az Accent népítéletét a hasznaltauto.hu-n, és az itteni fórumokat olvasgatva döntöttem emellett. Kicsit más mint az Opel, de eddig tetszik :-) |
Szia Szeat!
Honnan vetted ezt a 7 500 km-t, a gépkönyvből? Nekem is ilyen motor van a Matrixban és 15 000km a szervizintervallum!
Az Opel is diesel volt? Még benzinestől is sok az a fogyasztás!
|
LibErty!Tudom, hogy ennyi nem nagy tapasztalat, de leírom. Eddig 1000 km után a fogyasztásom 5,3 országút, autópálya. 5,5 40km város, 200 országút, 350 km város 5,9. Ez utóbbi vegyesen, araszolással, és kevés forgalmú esti autózással. Nem nyomtam nagyon, de ha kellett odaléptem. Az Opelem után ezek álomadatok ( 9-10l ) |
Sziasztok! Néhány hete egy 2 és fél éves diesel Accent tulaja lettem, végigolvastam a klinikát, és az Accent fórumot is, de sehol nem láttam utalást arra, ami engem kicsit meglepett az autó leírását olvasva. Valóban 7500 km után kell olajat cserélni? Nekem kicsit kevésnek tűnik, előtte egy G-s Opel Astra kombim volt, ott 15000 km is elég volt. |
! Legújabb fogyasztási adatom:Móvár-Bp-Móvár autópályán 130-140-el + Bp városi 1,5 óra mindez 2X = 7 l/100km |
Matyika, Heor köszönöm a válaszaitokat, azt hiszem először kezdjük a szimeringezést, furcsa, hogy az előző tulaj rám hagyta a szimeringeket a kesztyűtartóban, úgy látszik tudta mi fog jönni. :)
Amint azt írtam a gyertyákat beköpködi, igaz hosszú utak után reggelente szokása első indulásnál. Szólok az eredményről. Köszönöm még 1X. |
A Klinika nevű topikunk technikai okok miatt átmenetileg szünetel!
Sziasztok!
Amíg fennti üzenet a főoldalon olvasható, addig nem áll módomban itt válaszolni. Továbbra is állok rendelkezésetekre aki akar megtalál.
Üdv. mindenkinek |
LibErty! Nekem is 1,5 CRDI motorom van (igaz Matrixba szerelve), de én is 6-7 l-es fogyasztással számolok főleg városi közlekedéssel! |
Hello!
Egy 2000-es atosom van.Hidegen ha inditom a kicsikét, kis gázadáskor nagyon megemelkedik a fordulat,és nehezen esik vissza( kb.15sec).
Ilyenkor 4-5 percig is járatom reggel, hogy rendesen, felesleges motor bőgetés nélkü el tudjak indulni.Ezután pedig ha meleg a motor váltásnál ,motorfékezésnés szóval ha leveszem a lábam a gázpedálrol ,csak 2 sec után esik a fordulat (hirtelen ránt egyet).Menet közben 4-be 80-nál, 5-be 90-nél folyamatosan búg a motor.Ez a bugás 4-be 80,5-be 90 felett megszünik.Ezután 110-nél elkezd remegni a kormány egy kicsit(kerekek centirozva).
Ezekel kapcsolatban tudnátok tanácsot adni?
Atosos tapasztalatok? |
Sziasztok!
Kicsit kimaradtam mostanában. Hibák azok továbbra is vannak, mint mindig, minden elektronikai, műszaki, mechanikus eszközön ami meg tud hibásodni, így sajnos a Cantimen is. :( A fogyasztásom még mindig 6.5-7 ami nekem még mindig sok, pedig most már mindenhogy mértem a saját mérőjével. 550-580 km-re képes egy tankkal az 1.5 CRDI. Tudom Matyika, mondtad, hogy csipogjak időpontért s most már fogok is, egyelőre teszteltem, nehogy feleslegesen raboljam az időd, bár időm sem volt, hogy ne dolgozzam vele.
A másik hogy most elkezdett köszörülő hangot adni a bal első tárcsafék. Csak akkor szokott előjönni, ha 20-30 km/h-t elérem. Nem akkor, mikor fékezem, hanem mikor gurulok egyenletesen. Fékezésre elkussol. A fékbetétek még nem túl vékonyak. A betétcsere megoldja a problémát, vagy más jellegű a gond? Tegnap előtt volt először hangja, de most már kicsit sűrűbb lett. Nem mindig csinálja, de ma már elég hamar előjön. |
Nah Cherry tessék akkor meg van a válasz, meg a megoldás is remélem :)
Vicces nekem nincs is a centimben légkondi :) |
Cherry! Ha a szélvédőre van irányítva a levegő és a ventillátor is be van kapcsolva, akkor minden indításkor be fog kapcsolni a légkondi! Ez ilyen! Üdv! |
Szia Cherry!
Nem lehet, hogy állandóan az ablakra van irányítva a levegő? Mert párátlanításhoz bekapcsolja a légkondit. Egyébként nem szabadna bekapcsolnia.
Jóéjt! |
Szia Heor! Hiába kapcsolom ki, ha lefulladok, ha leállok, újrainditásnál bekapcsol. |
Steveoh!
Egy dologra még felhívnám a figyelmed, önnmagában a gyűrüzés nem oldja meg a problémádat sajnos érdemesebb akkor már felfuratni és ujra köszörültetni mert ha csak gyűrüzteted akkor elképzelhető sőt biztos hogy nő a gázterhelése a vezérmű tengelynek és csak nagyobb galibát okozol vele mint amennyit használ.
Cherry!
Valószínü azért mert autómata a klímád, és van egy nyomógomb ami csak ki be kapcsolja a közép konzolon találod a fűtés szabályozó gomb alatt kis AC/C felirat van rajta ha be van nyomva nyomd ki és már indításkor nem fog bekapcsolni.
Üdv.: Heor |
[675-656] [655-636] [635-616] [615-596] [595-576] [575-556] [555-536] [535-516] [515-496] [495-476] [475-456] [455-436] [435-416] [415-396] [395-376] [375-356] [355-336] [335-316] [315-296] [295-276] [275-256] [255-236] [235-216] [215-196] [195-176] [175-156] [155-136] [135-116] [115-96] [95-76] [75-56] [55-36] [35-16] [15-1]
|