Óra
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2004-10-30
 
HKM oldalak
 
Üzen-Ő-fal
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
HKM Meteorológia
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Fórumok
Fórumok : Tuning (és szterejó) : Chiptuning Fórumok: 
Témaindító hozzászólás
n.a.

2006.05.28. 20:44 -

Sziasztok ! A napokban vettem egy új Tucsont. Szeretnék chiptuningot rakatni bele. Van valakinek tapasztalata ilyen téren.

Köszi előre is !

[60-41] [40-21] [20-1]

scanias Előzmény | 2006.06.12. 19:47 - #20

Egyébként bennem fel sem merült az Accent birizgálás.Bejárni melozni tökéletes volt a  90 lo,szorakozni meg ott volt a Lada /képtárban benne van,ha érdekel/.Csak a srác szolt,hogy ilyet még nem csináltak,beleturhatnak-e?Mondtam,jo.Aztán pedig vérszemet kaptam.Az asszony meg gutaütést,lévén,időnként a kosztpénz rovására ment a nagy buhera.

scanias Előzmény | 2006.06.12. 19:43 - #19

A fékekkel semmi bajom,csak nagy temponál a futomümorgás megy az idegeimre.De elviselhető,mert 180-ig csendben van,aztán zendit rá...Ilyen Trabit én is láttam yorsulásin,abban egy 125 lovas Fiat Abarth motor feszült,meglehetősen ütős volt...Ha jol emlékszem,még klima is volt benne.Bár mostanában nem látom.Hiába,nagy az isten állatkertje.Mondjuk a  150 lovas Ladám fékjei sem álltak a helyzet magaslatán,ezért volt rendszeresitve a vasmacska...Az Accent tényleg jol megy,da ha van valami ötlet,mit tudok még rálapátolni,jöhet,vevő vagyok mindenre.Matyika is csak eaddig dicséri,mig szét nem hajtom,aztán a könyékig turkálhat benne,de ő azért Teso,igaz,Teso?

Gyurci Előzmény | 2006.06.12. 17:00 - #18

Bocsi, ha félreérthető voltam, én nem Scanias Accentjére írtam a Trabantos példát, hanem kifejezetten a Trabantokra. Volt egy ismerősöm aki valami VW motort buherált be a Trabiba és kb. 150 körül volt a végsebessége ( azért kb. mert az óra 120-ig volt jelölve és bőven kiakadt ). Nekem is volt Trabim, de amikor a sráccal mentem halálfélelmem volt. Éppen azt szerettem volna mondani hogy a mai autókban jelentős tartalékok vannak, és ha ésszel tuningolnak akkor érezhető javulás lesz, 0 vagy nagyon kicsi hátrányokkal.


n.a. Előzmény | 2006.06.11. 22:41 - #17

Gyurci!

én láttam Scanias Accentjét menni hát mit mondjak nagyon megy.

De az állítom hogy a Trabantos példa nem ül ez esetben.A fékek elég jók hogy ekkora teljesítménynövelést még biztonságosan kezeljenek.

 


Gyurci Előzmény | 2006.06.11. 18:48 - #16

Biztosan nagyon jól megy az Accent. 90 helyett 120 LE jelentős változás. De ahogy Te is írtad sokszor a profi, versenytuningok kivételével csak a motort piszkálják, a kocsi többi részét nem. Néha megrettenve hallom amikor pl. egy Trabant 26 LE-s motorját kicserélik valami izompacsirtával. Szegény Trabi megy is ezerrel csak mi van ha jön a kanyar, estleg meg kell állni ? Mert persze a futómű, kormánymű, fék stb marad gyári. Persze én nem vagyok tuning ellenes, sőt én is megcsináltattam csak tudni kell ésszel kezelni. Nekem nem a max. teljesítény számított, hanem inkább a nyomaték növekedése, és az hogy sokkal kisebb fordulaszámon jelentkezett valami erő.

scanias Előzmény | 2006.06.11. 09:49 - #15

Gyurci,kicsit csaltam,mert nem csak chip van benne.Eredetileh 90 lovas,bechipelték,szerváltam  bele egy Lancer elektronikát,lambdaszondástol,meg a kipufogo is át lett variálva.Megmértük padon,118 lovas lett.Chippel 102 lo került bele.Ujpalotán csinálták,a Neptun utcában,kisérleti jelleggel.Sokra nem mentem vele,mert gyorsul,mint őrült,csak a futomü nem igazán szereti a tul nagy tempot.Durván 8.5 alatt 100-on van,de inkább 9.Viszont dizelt tényleg jobb alkotni,nekem van egy ismerősöm,a 360 lovas Scaniábol 500-ast csinált mindenféle külső baavatkozás nélkül!Üdvözlettel Scanias/Levi

Gyurci Előzmény | 2006.06.10. 18:19 - #14

Nem vagyok szaki de nekem azt mondták a gyárak úgy adják ki a motorokat hogy azok vezérlésében elég nagy biztonsági tartalék van. A chip tuning tulajdonképpen csak ezeket használja ki. Lehet hogy a Hyundai több tartalékkal rendelkezik mint más márkák ?

Scanias Te csak chippeléssel érted el a 120 LE-t, hány lovas volt a tuning előtt ?


scanias Előzmény | 2006.06.09. 21:14 - #13

Ha az ATC szerint nem érdemes benzinest chipelni,mitől lett az Accentem 120 loerős?

n.a. Előzmény | 2006.06.07. 22:19 - #12

Szia Gyurci!

Csak mellékesen jegyzem meg , hogy Tucson fogyasztásprobléma miatt új motorvezérlő szoftvert kell feltölteni. Ha egy márkaszervízben egy szerelő megnézi a szoftverszámot és nem találja megfelelőnek a fogyasztásod lehet hogy rátölti az új szoftvert ami kedvezőtlenül befolyásolhatja a tuningodat. Egy gyári márkaszervízben vagyok szerelő innen az infó.Fenntiek természetesen nem biztosak de elméletileg elképzelhető.Bővebben keress meg mélben.

Üdv.: Matyika


Gyurci Előzmény | 2006.06.07. 06:08 - #11

Természetesen az ATC nem adott biztosítékot a garanciára, de a tuning előtt kicsit körbejártam a témát.

1. A tuning bármikor visszaállítható ( visszatöltik a gyári szoftvert )

2. Az általuk módosított program tulajdonképpen csak a motor finomhangolása, nem a klasszikus tuning ahol megemelik a gyári értékeket ( üzemanyag mennyiség, turbónyomás stb. )

3. Ebből adódóan a tuning csak akkor vehető észre ha azt kifejezetten keresik. Ha letöltik a szoftvert és pontosan összehasonlítják a gyárival.

4. Voltam olyan márkakereskedésben a vásárlás előtt, ahol a kereskedő csináltatta volna meg átadás előtt a chiptuningot.

5. Végezetül biztosan van valami esélye a buktának, de akkora különbség van az eredeti és a tuningolt autó vezethetősége között, hogy szerintem érdemes volt. Persze mindenki a saját felelősségére dönt.


n.a. Előzmény | 2006.06.06. 22:19 - #10

Gyurci!

A motorod garanciájáról milyen biztosítékot adott a beszerelő cég? ATC? Gyári garancia csak gyári motorvezérlésssel létezik. Tudtommal.


Gyurci Előzmény | 2006.06.06. 21:00 - #9

Én küldtem nekik egy mailt az autótípus megjelölésével, a válaszban írták meg az árat. Nekem az alapár 132.000 + ÁFA volt, és láttam hogy hengerűrtartalom és motortípus szerint több kategóriájuk van. Próbálkoztam, de sajnos az ÁFA-t ki kell fizetni, viszont a honlapjukon is írják hogy szombaton 50% kedvezmény van. Én pénteken voltam, de ugyanúgy volt kedvezmény, csak ilyenkor nem mérnek teljesítményt. A teljes árban 3 mérés van a tuning előtt, közben és utánna. 1 mérés 20.000 szóval nem adnak kedvezményt csak nem kell a mérést is kifizetni. De szerintem úgyis csak a tuning utáni mérésnek lenne értelme, bár gondolom az  igazán fontos az hogy a gazdi érzi a különbséget vagy nem. Az én Tucsonom még nagyon új ( 400 Km ) ezért inkább a "bejáródás után" kb. 10.000-nél méretek majd teljesítményt.

n.a. Előzmény | 2006.06.05. 22:32 - #8

Szia Gyurci! Néztem az ATC lapját, de sajnos árat nem találtam.Te tudnál róla valamit mondani? Lehet mélben is , ha nem publikus! Köszi!

Gyurci Előzmény | 2006.06.05. 21:11 - #7

Én vagyok a szabogyuri, de ezentúl gyurci álnéven fogok garázdálkodni.

Szóval nekem diesel Tucsonom van és az ATC-nél tették be a tuningot. Egy kicsit körülnéztem a neten előtte, és azt találtam mindenhol hogy a benzinest chiptuningolni gyakorlatilag nem érdemes mert ugyanannyiba kerül, de a plusz teljesítmény sokkal kisebb, csak néhány LE. A turbodieselnél viszont több tíz LE. A benzineseket inkább más módon szokták tuningolni, de ebben nem vagyok szaki. Különben ahogy előtte is írtam nekem nem a max. teljesítménnyel volt gondom hanem a kis fordulaton tapasztalt kis nyomatékkal. Nekem előtte inkább benzines autóim voltak, ott ilyet nem tapasztaltam.


n.a. Előzmény | 2006.06.05. 11:16 - #6

szabogyuri!!! milyen autóba tetetted be??? dízel vagy nem dízel??mert nekem benzines accentem van!!!abba kéne nekem,,csak a fogyasztást nem bírnám fizetni!!!


n.a. Előzmény | 2006.06.05. 09:10 - #5

Melyik cég melyik tuningja lett beszerelve?

n.a. Előzmény | 2006.06.05. 08:20 - #4

Közben megcsináltattam a tuningot. A fogyasztásról még nincs tapasztalatom, de azt mondták hogy azonos jellegű használat esetén csökken egy kicsit. Viszont a kocsi vezethetősége nagyon sokat változott. Eddíg a "turbo lyuk" zavart legjobban, vagyis az hogy kis fordulatszámon nagyon gyenge volt a motor, amikor viszont beindult a turbo akkor megugrott, rántott egyet. A tuning után sokkal kevésbé érezhető ez, kis fordulaton is jól húz, valahogy símábbnak érzem a nyomatékot. És mellesleg sokkal erősebbnek is, szerintük kb. +40 LE.

n.a. Előzmény | 2006.05.31. 14:15 - #3

nekem sajna nincs ilyen téren tapasztalatom!!!de én is gondolkodtam rajta!!!!jó lehet,,,csak a fogyasztása meg még jobb lesz tőle!!valamit valmiért,ez van!!!

üdv:boss


n.a. Előzmény | 2006.05.28. 22:18 - #2

Szia szabogyuri, üdv a klubban!

Itt tájékozódhatsz:
//gportal.hu/gindex.php?pg=1541594&thid=157792   #30.-tól


n.a. Előzmény | 2006.05.28. 20:44 - #1

Sziasztok ! A napokban vettem egy új Tucsont. Szeretnék chiptuningot rakatni bele. Van valakinek tapasztalata ilyen téren.

Köszi előre is !


[60-41] [40-21] [20-1]

 
Partnereink

 

 
Partnerek
 
Hyundai linkek (hivatalos)
 
Társklubok
 
Hasznos linkek
 
Vegyes oldalak
 
Tagok oldalai
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.