Témaindító hozzászólás
|
2006.05.28. 20:44 - |
Sziasztok ! A napokban vettem egy új Tucsont. Szeretnék chiptuningot rakatni bele. Van valakinek tapasztalata ilyen téren.
Köszi előre is ! |
[60-41] [40-21] [20-1]
Egyébként bennem fel sem merült az Accent birizgálás.Bejárni melozni tökéletes volt a 90 lo,szorakozni meg ott volt a Lada /képtárban benne van,ha érdekel/.Csak a srác szolt,hogy ilyet még nem csináltak,beleturhatnak-e?Mondtam,jo.Aztán pedig vérszemet kaptam.Az asszony meg gutaütést,lévén,időnként a kosztpénz rovására ment a nagy buhera. |
A fékekkel semmi bajom,csak nagy temponál a futomümorgás megy az idegeimre.De elviselhető,mert 180-ig csendben van,aztán zendit rá...Ilyen Trabit én is láttam yorsulásin,abban egy 125 lovas Fiat Abarth motor feszült,meglehetősen ütős volt...Ha jol emlékszem,még klima is volt benne.Bár mostanában nem látom.Hiába,nagy az isten állatkertje.Mondjuk a 150 lovas Ladám fékjei sem álltak a helyzet magaslatán,ezért volt rendszeresitve a vasmacska...Az Accent tényleg jol megy,da ha van valami ötlet,mit tudok még rálapátolni,jöhet,vevő vagyok mindenre.Matyika is csak eaddig dicséri,mig szét nem hajtom,aztán a könyékig turkálhat benne,de ő azért Teso,igaz,Teso? |
Bocsi, ha félreérthető voltam, én nem Scanias Accentjére írtam a Trabantos példát, hanem kifejezetten a Trabantokra. Volt egy ismerősöm aki valami VW motort buherált be a Trabiba és kb. 150 körül volt a végsebessége ( azért kb. mert az óra 120-ig volt jelölve és bőven kiakadt ). Nekem is volt Trabim, de amikor a sráccal mentem halálfélelmem volt. Éppen azt szerettem volna mondani hogy a mai autókban jelentős tartalékok vannak, és ha ésszel tuningolnak akkor érezhető javulás lesz, 0 vagy nagyon kicsi hátrányokkal. |
Gyurci!
én láttam Scanias Accentjét menni hát mit mondjak nagyon megy.
De az állítom hogy a Trabantos példa nem ül ez esetben.A fékek elég jók hogy ekkora teljesítménynövelést még biztonságosan kezeljenek.
|
Biztosan nagyon jól megy az Accent. 90 helyett 120 LE jelentős változás. De ahogy Te is írtad sokszor a profi, versenytuningok kivételével csak a motort piszkálják, a kocsi többi részét nem. Néha megrettenve hallom amikor pl. egy Trabant 26 LE-s motorját kicserélik valami izompacsirtával. Szegény Trabi megy is ezerrel csak mi van ha jön a kanyar, estleg meg kell állni ? Mert persze a futómű, kormánymű, fék stb marad gyári. Persze én nem vagyok tuning ellenes, sőt én is megcsináltattam csak tudni kell ésszel kezelni. Nekem nem a max. teljesítény számított, hanem inkább a nyomaték növekedése, és az hogy sokkal kisebb fordulaszámon jelentkezett valami erő. |
Gyurci,kicsit csaltam,mert nem csak chip van benne.Eredetileh 90 lovas,bechipelték,szerváltam bele egy Lancer elektronikát,lambdaszondástol,meg a kipufogo is át lett variálva.Megmértük padon,118 lovas lett.Chippel 102 lo került bele.Ujpalotán csinálták,a Neptun utcában,kisérleti jelleggel.Sokra nem mentem vele,mert gyorsul,mint őrült,csak a futomü nem igazán szereti a tul nagy tempot.Durván 8.5 alatt 100-on van,de inkább 9.Viszont dizelt tényleg jobb alkotni,nekem van egy ismerősöm,a 360 lovas Scaniábol 500-ast csinált mindenféle külső baavatkozás nélkül!Üdvözlettel Scanias/Levi |
Nem vagyok szaki de nekem azt mondták a gyárak úgy adják ki a motorokat hogy azok vezérlésében elég nagy biztonsági tartalék van. A chip tuning tulajdonképpen csak ezeket használja ki. Lehet hogy a Hyundai több tartalékkal rendelkezik mint más márkák ?
Scanias Te csak chippeléssel érted el a 120 LE-t, hány lovas volt a tuning előtt ? |
Ha az ATC szerint nem érdemes benzinest chipelni,mitől lett az Accentem 120 loerős? |
Szia Gyurci!
Csak mellékesen jegyzem meg , hogy Tucson fogyasztásprobléma miatt új motorvezérlő szoftvert kell feltölteni. Ha egy márkaszervízben egy szerelő megnézi a szoftverszámot és nem találja megfelelőnek a fogyasztásod lehet hogy rátölti az új szoftvert ami kedvezőtlenül befolyásolhatja a tuningodat. Egy gyári márkaszervízben vagyok szerelő innen az infó.Fenntiek természetesen nem biztosak de elméletileg elképzelhető.Bővebben keress meg mélben.
Üdv.: Matyika |
Természetesen az ATC nem adott biztosítékot a garanciára, de a tuning előtt kicsit körbejártam a témát.
1. A tuning bármikor visszaállítható ( visszatöltik a gyári szoftvert )
2. Az általuk módosított program tulajdonképpen csak a motor finomhangolása, nem a klasszikus tuning ahol megemelik a gyári értékeket ( üzemanyag mennyiség, turbónyomás stb. )
3. Ebből adódóan a tuning csak akkor vehető észre ha azt kifejezetten keresik. Ha letöltik a szoftvert és pontosan összehasonlítják a gyárival.
4. Voltam olyan márkakereskedésben a vásárlás előtt, ahol a kereskedő csináltatta volna meg átadás előtt a chiptuningot.
5. Végezetül biztosan van valami esélye a buktának, de akkora különbség van az eredeti és a tuningolt autó vezethetősége között, hogy szerintem érdemes volt. Persze mindenki a saját felelősségére dönt. |
Gyurci!
A motorod garanciájáról milyen biztosítékot adott a beszerelő cég? ATC? Gyári garancia csak gyári motorvezérlésssel létezik. Tudtommal. |
Én küldtem nekik egy mailt az autótípus megjelölésével, a válaszban írták meg az árat. Nekem az alapár 132.000 + ÁFA volt, és láttam hogy hengerűrtartalom és motortípus szerint több kategóriájuk van. Próbálkoztam, de sajnos az ÁFA-t ki kell fizetni, viszont a honlapjukon is írják hogy szombaton 50% kedvezmény van. Én pénteken voltam, de ugyanúgy volt kedvezmény, csak ilyenkor nem mérnek teljesítményt. A teljes árban 3 mérés van a tuning előtt, közben és utánna. 1 mérés 20.000 szóval nem adnak kedvezményt csak nem kell a mérést is kifizetni. De szerintem úgyis csak a tuning utáni mérésnek lenne értelme, bár gondolom az igazán fontos az hogy a gazdi érzi a különbséget vagy nem. Az én Tucsonom még nagyon új ( 400 Km ) ezért inkább a "bejáródás után" kb. 10.000-nél méretek majd teljesítményt. |
Szia Gyurci! Néztem az ATC lapját, de sajnos árat nem találtam.Te tudnál róla valamit mondani? Lehet mélben is , ha nem publikus! Köszi! |
Én vagyok a szabogyuri, de ezentúl gyurci álnéven fogok garázdálkodni.
Szóval nekem diesel Tucsonom van és az ATC-nél tették be a tuningot. Egy kicsit körülnéztem a neten előtte, és azt találtam mindenhol hogy a benzinest chiptuningolni gyakorlatilag nem érdemes mert ugyanannyiba kerül, de a plusz teljesítmény sokkal kisebb, csak néhány LE. A turbodieselnél viszont több tíz LE. A benzineseket inkább más módon szokták tuningolni, de ebben nem vagyok szaki. Különben ahogy előtte is írtam nekem nem a max. teljesítménnyel volt gondom hanem a kis fordulaton tapasztalt kis nyomatékkal. Nekem előtte inkább benzines autóim voltak, ott ilyet nem tapasztaltam. |
szabogyuri!!! milyen autóba tetetted be??? dízel vagy nem dízel??mert nekem benzines accentem van!!!abba kéne nekem,,csak a fogyasztást nem bírnám fizetni!!! |
Melyik cég melyik tuningja lett beszerelve? |
Közben megcsináltattam a tuningot. A fogyasztásról még nincs tapasztalatom, de azt mondták hogy azonos jellegű használat esetén csökken egy kicsit. Viszont a kocsi vezethetősége nagyon sokat változott. Eddíg a "turbo lyuk" zavart legjobban, vagyis az hogy kis fordulatszámon nagyon gyenge volt a motor, amikor viszont beindult a turbo akkor megugrott, rántott egyet. A tuning után sokkal kevésbé érezhető ez, kis fordulaton is jól húz, valahogy símábbnak érzem a nyomatékot. És mellesleg sokkal erősebbnek is, szerintük kb. +40 LE. |
nekem sajna nincs ilyen téren tapasztalatom!!!de én is gondolkodtam rajta!!!!jó lehet,,,csak a fogyasztása meg még jobb lesz tőle!!valamit valmiért,ez van!!!
üdv:boss |
Szia szabogyuri, üdv a klubban!
Itt tájékozódhatsz:
|
Sziasztok ! A napokban vettem egy új Tucsont. Szeretnék chiptuningot rakatni bele. Van valakinek tapasztalata ilyen téren.
Köszi előre is ! |
[60-41] [40-21] [20-1]
|