Témaindító hozzászólás
|
2006.04.09. 09:37 - |
Ebbe a topicba autószerelők szakvéleményét várjuk,tagjaink kérdéseire. |
[675-656] [655-636] [635-616] [615-596] [595-576] [575-556] [555-536] [535-516] [515-496] [495-476] [475-456] [455-436] [435-416] [415-396] [395-376] [375-356] [355-336] [335-316] [315-296] [295-276] [275-256] [255-236] [235-216] [215-196] [195-176] [175-156] [155-136] [135-116] [115-96] [95-76] [75-56] [55-36] [35-16] [15-1]
És tisztelettel meg is kérdezném a szakikat,hogy az auto eleje szitál, ugy 100 tol.Kerék kiegyensulyozva,a gumi is jo.Netán log a futomüben valami? |
Mellesleg távol álljon tőlem a dolgok beleszolásába,de ha nekem az autommal valami gondom van,az érdekel elsősorban,hogy hol és mennyiért,mennyi idő alatt lehet megszerkeszteni.És nem az hogy müködik.Tisztelettel.
|
Csákány,nézz le arra,aztán ha nem sikerült,beszélünk,ok? |
Úgy gondolom, ez egy olyan topik, ahol tanácsokat adunk annak aki kérdezi, nem kéne egymást ledegradálni vagy ilyesmi. Szeretném, ha több dudás is megférne egy csárdában, és javaslom, hogy msn-en illetve mailban "játszátok le" ha valami gond van, nem kéne itt vitatkozni ilyeneken.
Köszönöm Pihe (és Kornél) |
A 198-ik hozzászólás magáért beszél kommentár nélkül! |
Ez egy kicsit erős volt Kedves Bárány!
Még végiggondolom , hogy mit válaszoljak az általad leírtakra mert nem akarok indulatból reagálni. Segíteni akartam és nem reklámozni. |
scanias! Ha gondolod írj inkább e-mailt. |
Bárány és Matyika!
Az én váltóm miatt ne vitatkozzatok lécci!!! Majd csak megoldódik valahogy.Köszi az eddigi segítségeteket is, sokat tanultam az elmúlt napokban az automata váltókról.(Kár,hogy a saját káromon:)) |
Szia scanias!Többen is foglalkoznak Miskolcon automata váltó javítással, de mindenki csak amerikai vagy merci váltókat javít.Amint meghallják a Hyundai nevet, budapesti speciálisan szakosodott műhelyeket ajánlanak.
Mennyi lenne az a törött Scoupé és milyen évjárat?
|
Hy,Csákány.Miskolcon van az LB betonkeverője a Frissbeton mellett.Oda jártam soderral,az utcanevet nem tudom,sajna.No,a kettő között van egy mühely,kamionnyi betükkel kiirva,hogy aut.válto javitása.Elég komoly járgányok álltak az udvaron,ugyhogy nem lehetnek kutyák.Nézd meg,hátha vannak még.Ha nem,üzenj,van itt egy törött scoupe,automata,piti összegért,ketten megvehetjük,mert nekem meg a klima kellen belőle.Üdv.Scanias |
Csakany! Szia! lehet akár a tetejére is tenni a müszert mert a nem müködő váltónál a valós helyzetet nem fogja kiírni!A két fordulatot,és egy termisztort/NTC/ és a sebesség jelből számolja ki a váltó elektronikája az adatokat! Ennek megfelelően összehajonlítja a prtokolbanlévőkkel és ebből következtet nyomásra ill csúszásra!A váltó müködését nem részletezem,de lehet egy bagatell hiba is,de komoly is! A kocsit vontatni csak NUTRÁLban,járó motorral szabad,ha meggyöződtünk rólla,hogy van váltóolajnyomás!
Többet mélben! mert ez a forum bizonyos reklám irányába tart,
baráti üdvözlettel Bárány! |
Kedves Matyika! Nem tartok igényt Spillerek helyeslésére ill.rosszalására!Te akkor cserélsz olajat ,vagy szijjat amikor a fönök mondja,hogy valakinek eladta ezt a szolgáltatást!Ismervén a márkaszervizek marketingját nem egyszer kell eladni az autót! Tehát az autósok ill,jelen esetben a Hyundai tulajdonosok bizonyos mértékben ellenérdekeltek!Én aktivan nem javítok csak egy-két esetben segítek,most is müszerfejlesztésen dolgozom,esetenként ecut-t,vagy más spec.dolgot megnézek!Én mostam már alkatrészt Augsburg-ban VAG, ill Bécsben Porshe-Audi,És láttam a Györi Széchenyi István Autómüszaki Föiskolát is belülről egy párszor!
Én úgy gondolom,hogy ezaz oldal egy Klub és nem a márkaszervizek reklámfelülete!Tehát az autós és nem a márkakereskedő érdekét szolgálja!Mennyi az általad favorizált szervizben egy hidraulikára is kiterjedő diagnosztika,mivel nyomásszenzor nincs a szóbanforgó váltóban!És a javítása? csak váltóra egy 92-es kocsinál 350pénzt költeni gazdaságos-e? Bárány
|
Köszönöm a segítőkész válaszokat!
Lehet úgyis diagnosztikai mérést végezni,hogy nem lehet sebességbe tenni az autót, mert azonnal leáll?
Jelenleg járó motorral csak P vagy N állásban működik, bármely sebességfokozatban azonnal megfogja a motort és leáll. |
Szia Csákány!
Én nem akarok beleszólni Bárány mester hibafeltárásába ( ami egyébként megállja a helyét ) , de elmennék egy márkaszervízbe ahol ráteszik a diagnosztikai műszert és nagy valószínüséggel ez megmondja , hogy pontosan mi a hiba. Az általad leírtak alapján ez tárolt hibakód kell hogy legyen.
Üdv.: Matyika
|
Csakany! Szia! Az első betü: KM176 tipusú a váltó,Mitshu!!
második: 1992,, Harmadik:Final gear ratio 4.367!!
negyedik betü:SCOUPE,, Ötödik betű:Damper spring type!!
Szürőt cserélni csak az olajteknő leszerelésével lehet de előtte jó lenne a nyomásviszonyokat megmérni!!!vigyázzunk a kidraulika leszerelésénél a csavarok ugyanoda kerüljenek!ez csak állítás esetén!Ha nem megfelelő valamelyik fokozatban a nyomás akkor írj!pontosan hol mennyi!!!Mivel nem vagyok csak egy szabad ember igy nyilvánosan nem közöldetek adatokat,tehát mélben szivesen válaszolok! Pihe ha szépenkéred hozzájárulok az elérhetőségem számodra történő közléséhez!Ja és neutrálba járom.-nál kell ell.!
Baráti üdvözlettel bárány! |
Jól tudom,hogy a váltóban az olajat járó motorral,sebességben, és behúzott kézifékkel kell ellenőrizni?
Bocs ha egy kicsit sokat kérdezek!!! :) |
A mai újabb fejlemények. A váltón az alábbi szám és betűkombináció van beütve "BNGAD 553515"
Ez nekem semmit sem mond.
Beszéltem a miskolci Hyundai szervízzel,állítólag mindenük megvan ahhoz,hogy nyomást és egyebeket bemérjenek,de csak a hiba esetleges okát próbálják meg feltárni, automata váltó javítással nem foglalkoznak. |
Szia Bárány!
Köszi sokat segítettél.Szerinted a miskolci márkaszervízben meg tudnak birkózni a feladattal?
Egy hónapja vásároltam az autót.Gond nélkül hazahoztam pestrő és három hétig gond nélkül jártunk vele és megszerettük.Gondos gazda lévén elvittem egy szervízbe,hogy kérek olajcserét a motorban,váltóban meg nézzék át és amit kell cseréljenek ki.Kapott új gyertyákat és gyújtókábeleket,levegőszűrőt is,meg motorolaj csere olajszűrővel.Egy hét múlva jött a jelenség a váltóval.Amikor jeleztem feléjük,hogy egy hete cserélték le a váltóban az olajat akkor közölték,hogy arra már nem volt idő.Így már soha nem derül ki,hogy mi lett volna ha kicserélik úgy ahogy kértem. Most az ő udvarukon áll az autó max.hétvégéig maradhat,de nem engedtem hogy hozzányúljanak.Szerintük a váltó csurig van olajjal és még jó állagú az olaj.
Kár, hogy ilyen messze vagyunk egymástól. |
Csakany-nak!Szia! Indulás elött nem árt N-be járatni egy percig hogy a rendszer feltöltődjön! nem kell másik válto!! a szalagféket kell beállítani!!Megnézni a váltótartó bakokat ,fogadok az első és hátsó szétszakadt!az olaj a váltóban milyen szinű és szagú? lett-e váltószűrő cserélve?A tartóbakok K-ott drágák ezért inkább felujjíttatam annó!
Tehát ha nem csuszik meg és nem éget az olaj akkor alul a mérőponti csatlakozásoknál ellenörizni a nyomásokat szervizutasítás szerint,PSI-ben van megadva,a nyomás két helyen állítható,méréstáblázatot a jövőhéten küldök ha nincs,csatlakozót meg házilag is meglehet csinálni,meg a kindown állító szerszámot is,meg egy nyomatákkulcs kell!
Bárány Üdvözlettel!
|
Köszi a kódokat! Holnap elmegyek és megnézem.
Esetleg gyertya ügyben tudsz segíteni? Mi a gyárilag előírt hozzá? Annyira nincs erről semmi a neten, hogy az már szégyen.
Köszi! |
[675-656] [655-636] [635-616] [615-596] [595-576] [575-556] [555-536] [535-516] [515-496] [495-476] [475-456] [455-436] [435-416] [415-396] [395-376] [375-356] [355-336] [335-316] [315-296] [295-276] [275-256] [255-236] [235-216] [215-196] [195-176] [175-156] [155-136] [135-116] [115-96] [95-76] [75-56] [55-36] [35-16] [15-1]
|