Témaindító hozzászólás
|
2005.03.30. 13:29 - |
Sziasztok!
Nekem egy kis atosom van, világoszöld. Szépen megy, de az egyest nem nagyon szereti. Még nincs egy éves, de sajnos a budapesti kátyúk és leszakadt aszfaltdarabok nyomokat hagytak már rajta. Az első szervízzel szerintem a kis sebeket is jó lenne, ha megcsinálnák, nem tudom, hogy működik ez. De biztos kiderül. :-)
Még egy kis gondom van vele, de lehet, hogy a hiba inkább bennem van, szóval a műszerfal műanyagja néha nyikorog, ezzel nem tudom mit lehet kezdeni.
A bibik ellenére nagyon szeretem, gyorsan összeszoktunk és sokat kirándulunk.
A legkisebb kistehenem és a hegyikristályom mindig benne vannnak- ott laknak és vigyáznak rá.
nor |
[64-45] [44-25] [24-5] [4-1]
Én pár hete (két tanúm van rá) legyorsultam egy 1.6-os honda civicet...:), az egy dolog, hogy a srác nézett egyet, de én is ám!Valamelyik nap viszont kicsit túlpörgettem a kicsikét, kettesben közel a hatvanhoz, kicsit felhúzott pár "brazil"...A fogyasztás nálam most folyamatosan 6-7 körül van, ha lassan megyek, ha gyorsan. A következő szervíznél meg is nézetem majd. hát ennyi, végre ide is ír valaki.:)Kornél |
Ha ugyanaz a váltó/motor van benne, mint az 1.1 Get-ben, akkor íme a kért fordulatszám adatok: 100-nál 5-ösben 3000-es fordulat, 140-nél 4000 felett. Kb. 100-ig meg dinamikusan, 5 liter körüli fogyasztással. Efölött a fogyasztás megugrik, a motor egyre hangosabb. Nyomatékcsúcs 3200-as fordulat körül van. Getben 2600-as fordulattól hallható a motor.
Csodák nincsenek, nagyobb motorral simán állva hagynak ha akarnak, úgyhogy ne incselkedj :) Vagy előbb vegyél egy 1.6-os Get-et, az már megy jóbban :) Persze azt is simán helyben hagyják a nagyobbak :) |
Sziasztok!
Én is leírom végre a véleményemet.
Nos, a kicsi Atosra még sok panaszom nem volt, pedig nyúzom rendesen. Kicsit több mint 1 éves és a 18 ezredik kilométerhez közeledünk. Használata vegyes, mert sokat használom kisvárosban (Mosonmagyaróvár) és közút-autópálya viszonylatban is. Lássuk a várost! Bár városi járgánynak készült, a fogyasztása télen nagyon sok, ez 9-9,5 litert jelent. Igaz rövid táon használom, tehát nincs ideje felmelegednie a motornak, de ez még akkor is sok az 1100 cm3-hez képest. Amúgy parkolni, pakolni, közlekedni kis termete miatt jó vele, no meg rugalmas is. Néha csak lesnek a (több) 10 milliós kocsik amikor állva hagyom őket.:) A közúti használatban már jobb számot mutat a fogyasztás, télen 7l, nyáron 4 maximum 4,5l! A 100-120 km/h tempót lehet vele tartani, de ha kell még efölé is nyugodtan taposhatom a gázt. Meglepően jól húz 110 után. Kíváncsi lennék mennyit pörög ilyenkor...:) A sebesség nem befolyásolja látványosan a fogyasztást. Ahhoz képest, hogy ilyen pici motor van benne, hihetetlen rugalmas tud lenni, van úgy, hogy előzéskor 4-esben simán viszi a százat is. Az valóban igaz, hogy az egyest nem igazán szereti, de utána 2esben 20-50ig simán, 3asban 50-80ig, 4esben 80-100 (110)ig, 5ösben pedig akár a 140et is viszi. (M1 pesti szakaszán Volvo, BMW, Audi lenyomva a belső sávból...igaz csak 100 a megengedett:) )
Hibák eddig nem voltak. Egyetlen gondom, hogy hideg motornál, bizonyos fordulatnál sípol a motor. Azt mondták ékszíj, de már biztos nem az mert többször is meghúzták, megnéztem és annak semmi baja. No de akkor mi??? Eddig senki nem tudott rájönni. Igazából semmilyen hatása nincs a kocsira, így ezt is csak mint zavaró tényező írom le. Egy időben a hűtővizem tűnögetett el, de most már az is stabil (nem folyott sehol...). Hát ennyit a hibákról! Belsőleg: véleményem szerint, sok mai más márka megirigyelheti a belső ilágát a kocsinak. Sok szövet jellemzi, a műanyagok nem rossz minőségűek és, bár a színe szürke, mégis vidámmá teszi itt is a kicsikocsit. Sok tárolóhely akad, pohártartó is normál méretű. A "kesztyűtartó" nem fedett, talán ez ami nem praktikus. A hátsó ülések osztva dönthetőek, a hátul ülőket is elektromos ablakemelő kényezteti. A szervókormány pont jó, nem nehéz-nem könnyű. Az üléspoziciót könnyű kialakítani, és hosszú úton sem tud fárasztó lenni a vezetés. A gyári hangfalak nálam jelesre vizsgáztak. Bár kint nem annyira dübörög, belül iszonyatos hanggal képes szólni. A rádiót magam vettem bele (lassan cserére érett!Ne vegyetek Scott típusút!), ami szépen szól, csak kiégett a kijelzője, az audió cdket nem szereti, az mp3asokat néha begyorsítja...szóval egy év után kakukk.
Apróság, de praktikus, hogy a dísztárcsát a kerékcsavarok tartják a felnin, így nem lehet elveszíteni őket!
Összességében tehát egy olcsó, praktikus, rugalmas kis vegyes használatra alkalmas autó a Hyundai Atos Prime 1.1. Persze elfogult vagyok, de úgy gondolom 2 millió 300e Ftért nem igen lehet jobb minőségű, használható kocsit kapni, és meg ne sértődjön senki, de mégsem a miautónk...!
Hát ennyi, remélem segítek annak aki választás előtt áll!ű
Üdv:Kornél |
Sziasztok!
Nekem egy kis atosom van, világoszöld. Szépen megy, de az egyest nem nagyon szereti. Még nincs egy éves, de sajnos a budapesti kátyúk és leszakadt aszfaltdarabok nyomokat hagytak már rajta. Az első szervízzel szerintem a kis sebeket is jó lenne, ha megcsinálnák, nem tudom, hogy működik ez. De biztos kiderül. :-)
Még egy kis gondom van vele, de lehet, hogy a hiba inkább bennem van, szóval a műszerfal műanyagja néha nyikorog, ezzel nem tudom mit lehet kezdeni.
A bibik ellenére nagyon szeretem, gyorsan összeszoktunk és sokat kirándulunk.
A legkisebb kistehenem és a hegyikristályom mindig benne vannnak- ott laknak és vigyáznak rá.
nor |
[64-45] [44-25] [24-5] [4-1]
|