Témaindító hozzászólás
|
2005.08.29. 08:03 - |
Hogy milyen is a Tucson?
Egyszerűen nem tudok betelni vele! Iszonyatosan jó!!!!Nekem nagyon tetszik a CRDI motor hangja, amit alig lehet hallani. Nagy biztonságban érzem magam benne, úgy érzem hogy semmi bajom nem esethet. Bár kicsit furcsa volt az accent után beleülni, megszokni, hogy nagy, és magas, de kb. az 1 km megtétele után olyan volt mintha mindig is ilyen kocsim lett volna. Sikerült a hétvégén egy kicsit a sebességét is tesztelnem. Hát megkell hogy mondjam, 180-nál sem érzed hogy mennyivel mész. Bár tartottam tőle, a súlya miatt, hogy kicsit lomha lesz, de nem, nagyon kis fürge jószág. A fogyasztását még nem mértem, de szerintem 10 liternél nem fogyaszt többet! Iszonyatosan tágas, és nagy 5 ember abszolút kényelmesen elfér benne. Én nagyon imádom! Az első érzés amikor beleültem: mintha kiskirály lennék és enyém lenne a világ! Ajánlom mindenkinek!!!!!!!!!!!!!! |
[88-69] [68-49] [48-29] [28-9] [8-1]
drezda! nem tudtad volna ezt a Szervizek topikba írni?
Bertinus a 10-es úton van, Pilisborosjenői Téglagyár után nem sokkal a bal oldalon. De nemsokára átköltöznek Újpest és Dunakeszi határára. |
Kedves Mindenki !
Megdobogtattátok a szívem,olyan szeretettel fogadtatok.
Köszönöm !
Kedves Hópihe !
Nem ígérek semmit,mert a saját feleségem mellett is mindig elhúzok.A Kollégáim eleinte bosszankodtak,aztán kinevettek,később már csak legyintettek mikor nem vettem őket észre.
Azért próbálkozom .
JBéla !
Örülnék,ha az enyém csak annyit fogyasztana !
És mi van a kérdéses gombok viágításával ?
Megírnád ?
Hópihének már megírtam,hogy ,sajnos,nem tudok menni,mert dolgoznom kell.Ha nem kellene,akkor sem tudnék menni,mert egy számomra fontos nőnek aznap van a születésnapja (a 14.)
Roli !
A furcsa kérdésre könnyű a válasz: meredek emelkedőn normál séta,vízszíntesen erőltetet séta,lejtőn lefelé kocogás (szabadesést még nem próbáltam,de nem is kívánom)
Ha új autót veszel,akkor úgyis a szervíz által ajánlottat fogják ráddumálni,mert akkor azzal együtt vizsgáztatják le.
Ha utólag rakod fel - hiába olcsóbb esetleg - újra kell vizsgáztatnod. Így aztán nem éri meg.
Ne szemezgess az autóval,hanem vedd meg !
Már tavaly meg kellett volna venned,most +28 lőerőért 400000 ft-t kell fizess.Igaz,a napellenzőből ki lehet húzni egy kis fület,hogy a tükör mögötti rész is takarva legyen,van piperetükör világítás,van deréktámasz és másképp lehet felnyitni a pótkereket takaró fedelet. Viszont kalaptartó helyett ugyanaz a roló van mint eddig a KIA-ban volt.És persze manualis váltós (ez egyébként szerintem nem hátrány - én már nem kaptam,csak automatával)
Azért nézz meg előtte egy akciós Nissan XTrailt is !
Minden más sokkal drágább vagy nem tud ennyit.
Drezda !
Én a Ráczéknál vettem az autót,eddig csak az 1000 km-es szervíznél voltam ott újra.
Nagyon kedvesek voltak,de már megírtam,miért rendült meg bennük a bizalmam. Ha azt mondják,fogalmuk sincs,akkor minden rendben.De nem azt tették.
Egyébként is,nekem Érdről nagyon nehézkes bejutni hozzájuk.
Hol a Gold ?És hol a Bertinus ?
Sziasztok !
Feczni |
Szia Roli!
A vonóhorog 85 ezer volt vizsgával, mindennel kompletten. Ha szeretnéd düldök róla képeket.
Az első kérdésedben sajnos én sem tudok segíteni, mert az enyém is manuális váltós.
Üdv: JBela |
Majjd holnap, talán akkor kibrjía a taliig és nem koszosodik túl. :-) |
Sziasztok!
Feczni írd meg légyszi,hogy melyik szervízben voltál.Én a Goldot és a Ráczot tudom neked ajánlani Pesten.Vidéken pedig a Bertinusról hallottam jókat.
Pihe hanyagolod a kicsikét?Ejnye-bejnye!Tessék lemosni a Pihe futárt! :-)))
Roli van hozzá vonóhorog.A Hugicám rakatott rá.Majd megíróm,hogy mennyiért és milyen és akkor felírom ide.Az ővé kézi váltós,tehát nem tudok segíteni az első kérdésben. Sok sikert!
üdv |
Sziasztok!
Most szemezgetek az autóval, lenne lenne egy furcsa kérdésem:
Valaki ki tudná nekem próbálni, hogy dízel motorral és automata váltóval alapjáraton kb milyen sebességgel gurul az autó? Mondjuk legyenek ezek a kategóriák: kényelmes séta/erőltetett gyaloglás/kocogás.
Még egy kérdés:
Vonóhorgot szereltetett már rá valaki közületek? Ha igen, akkor kb mennyibe került? Létezik esetleg gyári vagy csak utángyártott?
Előre is köszi, üdv: Roli |
Jólvan Feczni, még tegnap idetaláltál én meg mélben osztom az észt, hogy Tucson-topik. :-))
(egyébként pedig ha látsz Érden közlekedni egy jégkék alapon nagyonkoszos accentet a tükrén lifegő 10 centis hópihével, akkor az én vagyok.nyugodtan villogjál mint az ááálat, én is szoktam a hunyadiknak.) |
Szia !
Köszöntelek a klubban és a Tucsonosok között!
A fogyasztás egy picit valóban csökkenni fog, de egetverő különbségre ne számíts.
Az enyémben már 3500 körül van és következők a fogyi adataim:
6. fokozatban 90km/h-nál (2000-et forog ilyenkor a motor): 6,4 liter/100km.
6. fokozatban 130km/h-nál (2900-at forog ilyenkor a motor): 10,4 liter/100km.
Városban (Budapest) 8,5 körül szokott lenni az átlag.
Én a lámpát nem tudom égve hagyni, mert (gyárilag) lekapcsolja, ha bezárom az autót, így nem is hiányzik a csipogás. Sőt kifejezeten örülök neki, hogy nem csipog, mert a suzukinkban halálra idegesít a csipogás.
Gratulálok az autódhoz és sok-sok boldog km-t kívánok hozzá!
u.i.: Jössz a kecskeméti Hyundai találkozóra Febr. 11-én?
Üdv: JBela |
Sziasztok !
Először nézek be hozzátok,de máris nagyon szerencsétlenül érzem magam.2005.12.22-én vettünk egy 2.0 CRDi 4 WD Sport Automatát.
Megdöbbenéssel tapasztaltam,hogy 12,azaz tizenkét litert fogyaszt !!!
Az 1000 km-es szervízen - ahol rádumáltak egy olajcserére is - közölték,hogy majd 5000 km után jobban fog menni és kb 10 litert fog csak fogyasztani.
Olyan hülyeségekkel akartak megetetni,hogy" majd összekopik az automata váltó ".Mikor ezt elmeséltem az automata váltó specialista barátomnak,halálra röhögte magát.
Nekem közel 5 évig Peugeot Partnerem (2 db)volt.Abban is 2 literes common rail dízel morgott,de soha,semmilyen körülmények között nem tudtam 7 liter fölé nyomni a fogyasztást.Ha figyelembe veszem a többletsúlyt és az automata váltót,akkor is baromi nagy a fogyasztás különbség.
Bosszantó még,hogy a csúcs felszereltségben hiányzik a biztonsági öv bekapcsolására,az égve felejtett fényszóróra illetve a benne hagyott kulcsra figyelmeztető hangjelzés.
Ráadásul - legalábbis az én autómban - nem ég a fedélzeti computer váltógombjának illetve a bal első ajtón levő központi zár gombjának a világítása. A szervízben azt mondták,hogy az más kocsiban sem ég.Ezt furcsállom,mert minden meg van világítva,csak ez a két gomb nem.
Méltatlan a kocsihoz a rádió is - Koreában ismeretlen az RDS és az MP3?
Egyébként -ha nem gondolok a sűrűn látogatott kutakra - nagyon élvezem a kocsit.Én évi 18-20 ezer km-t megyek rossz minőségű,általában földúton,ahol korábban rendszeresen leért az autó alja.Most pedig nincs akadály.Hogy tudtam
eddig így élni ?!
Egyébként kiderültek már típus hibák ?
Akartam venni keresztrudakat a tetősínekhez - mit mondjak,arany árban akarták adni a szervízben. Thule márkaboltban pont fele annyiba került.
Kitapasztalta már valaki,hol vannak a legrendesebb szervízek ? Már ha rendes szervíz va egyáltalán.
Végezetül: mielőtt a sirámaim alapján azt hinné valaki,hogy nem vagyok szerelmes az autómba,az nagyon téved.
Örülök,hogy rátok találtam.
Sziasztok
Feczni |
Imcsi!
Hogy választ kapjál a Drezdának írt leveledre, ha nem jön közbe semmi, akkor igen, fogtok vele találkozni! |
Drezda! Hugocskáddal fogunk talizni Kméten? Hívd el! |
Hello! Csak megerősíteni tudom amit írtatok.A hugom is Tucsonnal fájdítja a többi autós szívét,és ő is csak jókat mesél a kocsiról. üdv |
Még egy újdonság: Az új Tucsonnak (140 lóerős modell) az első fejtámlái nem csak függőlegesen, hanem vízszintesen is állítható!
:-) |
Sziasztok !
Az én TUCSON-om igaz hogy csak 2WD, de nekem szerencsére nagyon kedvező a fogyasztásom. Most hogy hidegebb az idő, és szinte csak városban használom 8L/100 Km.
Bár el kell ismernem, hogy 150 fölött már
becsületes étvágya mutatkozik, de szerintem egy ekkora autónál ez természetes.
Most rendeltem bele egy tuningboxot, remélem ezzel nem okozok semmi károsodást.
Ha van valami infótok ezzel kapcsolatban, kérem tudassátok velem.
Tisztelettel: TUCSON1
|
Sopi76, Imcs: Köszi a hozzászólásokat! Nem panaszként írtam a fogyiról, csak megjegyeztem. Tisztában voltam vele, hogy többet fog fogyasztani, mint egy TDCI. Ha ez lett volna a legfontosabb szempont akkor megtartottam volna a TDCI-t. A tapasztalatom szerint úgy 5-10 ezer km múlva fog "bejáratódni" az autó. Természetesen akkor is be fogok számolni a fejleményekről.
Addig is lököm az infókat a CRDI-VGT Tucsonról. :-)
Első fontos infó: a 112 lovas 58 literes tankját 70 literesre növelték, így megnőtt a kocsi hatótávolsága. |
Szia JBela! Sopi már megelőzött: én is akartam Írni, az autó tömege is hatással van a fogyasztásra, meg a tél, meg hogy új! És amit Sopi nem írt: az autó légellenállása! Üdv! |
kösz a tesztet JBela!
A 6. tényleg nagyon rövid, nekem az 5. forog 115 km/h-nál 3000-et! És az benzines. Szóval én sem értem ezt a 6.-at.
Nemcsak a 4WD okozza a magasabb fogyasztást, hanem a tél is, meg a magas építés, meg a nagy tömeg. Hány kg az autó, másfél tonna, vagy még több? És ha jól értem, még bejáratós is, az is számít, az én Accentem is bejáratós korában 1 literrel többet evett. Ez kb. 5000 km-ig tartott. |
Íme az első tapasztalataim a 2,0 VGT CRDI Tucsonról. Egy hét alatt 2000 km-t tettem meg vele és ennyi idő alatt a következő benyomások alakultak ki bennem:
A motor: 2,0 VGT. Csendesebb mint a "régi" 112 lovas. Alul is (1000-től) jól húz. Magasabb fordulaton még nem tudom milyen, mert még soha nem huzattam 3000 fölé.
A 6 sebességes váltó: pontos, megfelelően, de nem túlságosan rövid úton járó váltórúd, hidegen kicsit nehezen jár, de amint bemelegszik könnyen veszi a sebességeket. Egyetlen dolog van amit jobban is megcsinálhattak volna: a 6. fokozat nagyon "rövid". Alig van különbség az 5. fokozathoz képest így autópályán nagyon pörög a motor amitől pályán sokat fogyaszt, de erről majd késöbb. 130-as tempónál majdnem 3000-et forog 6-ban. Az előző 110 lovas dieselem 5. sebesség fokozatban 160km/h-val ment 3000-es fordulaton így majdnem 200km/h volt a végsebessége. A Tucsonban nyugodtan hosszabbra vehették volna a legalább a 6. fokozatot, így sokkal takarékosabb lett volna autópályán.
A futómű, hajtáslánc: Nagyon tetszik! Jól esimítja az úthibákat, de mégsem billegős tőle az autó. Én akár még lágyabbra is mertem volna hangolni. Igazi terepen még nem próbáltam, mert bejáratós, de majd 10 ezer km után letesztelem ott is. A 4WD fantasztikusan jó! jeges úton úgy indul, gyorsúl, mintha száraz lenne az út. A 4WD LOCK gombot soha nem kellett használnom még, pedig többször volt olyan, hogy jeges meredeken kellett elindulni és felfelé haladni. Az ESP is hibátlanul működik. Volt alkalmam tesztelni a jeges hajtű kanyarokban. Mindíg gyönyörűen visszahozta az autót a saját sávomba. Persze a fizikát nem lehet becsapni, ezért továbbra is ésszel kell autózni, de az ESP sokat segít!
Karosszéria: Pontasan, precízen összeszerelt, élég masszív lemezekből készült. Az ajtók olyan finoman csukódnak, hogy ilyet még 10 Milliós csoda autók esetében sem láttam még.
Utastér: Finom, minőségi kárpit, Pontosan illesztett, az illesztési pontoknál szivacsos zaj-nyikorgásvédelemmel, ezért a műszerfal még a legrosszabb uton sem nyekereg, zörög. Egyszóval profi szerelés! Engem még a műszerfal kemény műanyag borítása sem zavar, sőt így strapabíróbb, tisztíthatóbb.
Fogyasztás: Még mindíg alakul, de már most látszik, hogy van még mit csiszolnia a gyártónak. Első 150km lakott területen kívül 90-es tempónál: 9,8 liter/100km
750km lakott területen kívül, változó sebességgel max 100km/h: 8,5 liter/100km. 780km lakott területen kívül, hegyen völgyön át, jeges úton max 80km/h, egyszer 1 percig 130km/h autópálya: 8,0 liter/100km.
500km vegyes + Bp: 7,9liter/100km.
Ezek az értékek elég magasabb egy modern, közös nyomócsöves, intercooleres, VGT turbódízelhez. Az előző, autóm ugyanilyen technológiával készült motorral volt felszerelve (TDCI) de a fenti értékeknél átlagban 3 azaz három literrel evett kevesebbet, pedig nem volt sokkal könnyebb az az autó sem, igaz az nem 4X4-es volt így úgy veszem, hogy ez a különbség a 4X4 ára.
A fenti adatok a megtett kilóméterből és a tankolt üzemanyagból vannak kiszámolva. Egyébként elég pontos a fedélzeti komputer is. 1-2 tizedet tévedet csak.
100-as tempónál megugrik a fogyasztás a rövid 6. fokozatnak köszönhetően, ezért fogyaszt kevesebbet városban, mint autópályán. Városban 2000-nél elváltok, pályán viszont 3000-et forog 130km/h-nál.
Összefoglalva: Tökéletes autó, csak a 6. sebesség lehetne hosszabb (a motor simán elbírná).
Ennyi az első 2000 km tapasztalata.
EGYSZERŰEN IMÁDOM EZT AZ AUTÓT!!!
Folyt. köv. :-) |
JBela amint vége a tesztnek,osztd meg velünk is a tapasztalatokat :-)
Írígykedni szeretnénk :-)))
üdv |
[88-69] [68-49] [48-29] [28-9] [8-1]
|