Témaindító hozzászólás
|
2005.02.16. 15:18 - |
Sziasztok! Az első Accentem 1995-ös volt, még gömbölyű kasztnival. 7 év alatt 75 Ekm-t kapott minden probléma nélkül. Csak a garanciális szervízek alkalmával látta szerelő. Abszolút megbízhatónak bizonyult. Az 1,5 literes 90 LE motor pedig nagyon pörgött , enyhe kanyarban kettesben még visítottak a Michelin gumik. Imádtam! Nem vagyok egy vadulós típus, de egyszer gyorsulatam egy 130 lovas twinspark Alfával és kettő üvegig simán tartottam a lépést, aztán harmadikban lehajrázott. Egyetlen hátránya volt, hogy a törésteszteken másfél csillagot kapott. Ez a mostani Accentem 2002 -es évjárat, tehát még a régebbi kasztni, mint amiket ma lehet kapni. Gyönyörű beige színű (alig látszik rajta a kosz). Ugyanaz a motor egy kicsit átdolgozott űzemanyagellátó rendszerrel, aminek köszönhetően már megfelel az Euro 3-as környezetvédelmi szabványnak. Több benne az anyag, így az már 4 csillagot kapott. Mindezek miatt egy egészen picit lustább, mint a régi volt, de még mindig a mai 1,4-1,6 literes mezőny nagy részét az első két gangon állva hagyja . Üdv Kőrös András (sirmoha) |
[679-660] [659-640] [639-620] [619-600] [599-580] [579-560] [559-540] [539-520] [519-500] [499-480] [479-460] [459-440] [439-420] [419-400] [399-380] [379-360] [359-340] [339-320] [319-300] [299-280] [279-260] [259-240] [239-220] [219-200] [199-180] [179-160] [159-140] [139-120] [119-100] [99-80] [79-60] [59-40] [39-20] [19-1]
Fogyasztást illetően én Pestlőrincről járok Mogyoródra, vagy Cinkota felé, vagy az M3 -on. A fogyasztás 6,7 és 6,2 között ingadozik így vegyes terepen. A kisebb fogyinál nagyjából arányosan több az autópálya is, tehát nekem nagyjából egyenletes a fogyasztásom. |
Nekem is úgy szokott lenni, ohgy 6.2 után 8.4 ezért most nem nulláztam és 3 tanknak az átlagát fogom venni. Már csak 2 hét és tudni fogom a tutit,mert annyit fogunk autózni,hogy csak na. :-)))) |
Bizony nagyon jól megy még 5.ben pedig valóban elég hosszú az 5 .gang. Összehasonlításként az Accent 3000 fordulaton 115 km/h, míg az Astra H 1.4 (90 LE) 3000 fordulaton csak 100 km/h. A rövidebb váltó ellenére annyival lustább 5. ben az Astra, amit már nem lehet a +150 kilóra fogni.
És akkor még néhány adat: Accent 5. fok, 4500-168km/h, ~5600 fordulaton pedig gyakorlatilag vége, igaz ott már a sebességmérő 188 km/h-t mutat. (Saját mérés). Ott már akkora a légellenállás, hogy bár a motorelektronika csak 6200 körül tiltana mégsem megy feljebb. Ha alkalmam lesz rá csinálok majd rugalmassági próbát (80-120 5.ben) |
Fogyasztási csúcs!! 6.2 L/100km
Igaz, csak 30L-t tankoltam, de ez már túl van a statisztikai hibahatáron. A baj az, hogy eddig az összes 7L alatti tankolás után a következő tankolás 8L feletti fogyasztásra jött ki. De hátha ez csak véletlen... |
6000-nél határozottan vége.
A sógorom szerint az 1.5-ös 8szelepes Daewoo Lanos is még a jobbak közé tartozik alacsonyabb fordulatokon. De még az is harmatos az Accenthez képest. Kíváncsi lennék a valóságra, de 10ezer forintom nincs arra, hogy kiméressem.
Az, hogy 3. fokozatban mire elég, az áttételtől is függ. Bitang jó ez a motor, hiszen 5-ben is még vidáman lehet gyorsulni, pedig nem is rövid a váltó. A Lanos 5-ben 120 km/h-nál forog 4000-et, mondja is a sógorom, hogy jobb lenne egy hosszabb. De az 1-2-3 fokozat hasonlóan rövid, mint más autókban. |
Ismerni kellene más, hasonló teljesítményű autók nyomatékgörbéjét, és vezetési feeling-jét. Az én egyéni érzésem szerint az 1.5 Accent az a motor, amelyik a legjobban húz alacsony fordulaton is. Persze csak az általam próbált autók között (Astra 1.4 G, Astra H 1.4, Astra H 1.6, Renault 19 1.4, Ford Focus 1.4, Suzuki Ignis 1.3, Samara 1.5, VW Golf 1.6) Ezek közül talán az Ignis és a Focus áll a legközelebb ehhez a vehemens gyorsuláshoz. Ez a két autó volt még tapasztalataim szerint, amelyeket az Accenthez hasonlóan 10-60 km/h tartományban kényelmesen tudtam használni 3. fokozatban. A gyorsulásokat próbálom majd házi mérésekkel alátámasztani, már van néhány adatom, de még gyűjtöm és közzéteszem. |
Az uj accent nem titkoltan az uj kia rio technikajat weszi at kicsit atdolgozwa. Gondolom ha walami gond wan a kiaban azt modositjak az uj accentben. Ezert jo,h a hyundai megwette a kiat. Az alwaz ugyan az. A rio alapmotorja 1.4 16v 96lowas/a loero nem tuti/,wan 1.6 110ps,es a nagy durranas az 1.5os 110lowas dizel. Amugy a rio belul egy alom! Teszt a totalcar.hu oldalon.
Mas: a Gorbet nem ertem,miert csak 6000ig wan? Ott meg no a teljesitmeny. Hol szabalyoz le?
Mas: Ma wezettem 2003 as uj lampast,lenyegesen jobb a szigeteles,nem zorgos az auto es mas a futomu is. |
A hírek szerint az új Accent 1.6-os lesz, 110 LE, és ősztől jön Európába. Ehhez képest még semmi konkrétat nem lehet tudni róla. De ha belemegy a motorja a mostaniba, akkor lehet, hogy érdemes érte kepeszteni!! |
Itt van a hivatalos nyomatékgörbéje az 1.5-ös Accentnek:
http://home.mit.bme.hu/~tarjan/nyomatekgorbe.gif
Nekem gyanús, hogy kamu a dolog, a tendenciák stimmelnek, na de hogy 2000-es fordulatnál leadja a max. nyomaték 90%-át, szerintem ez kizárt.
Szerintetek? |
Mindenki riogat, hogy az márpedig nagyon drága. Olcsóbb beszerelni egy Lantra 2.0 motort az autóba. Szóval majd jövőre, de lehet hogy még később. |
Köszi! :)
Ez a kompresszor téma felvillanyozott. Ha lehetséges, és nem nagyon drága, megpróbálok beszerelni egyet. |
Kijavítottam a kezdő szövegben a környezetvédelmi besorolást. |
2004-es 1.3-as Accent környezetvédelmi kategória 6. Evvan. |
Ati!
Az, hogy ki hogy érzi magát egy autóban abszolút szubjektív. Lehet egyébként, hogy még igazad is van a 206-ossal kapcsolatban. A jundi futóműve jó, de valóban hangos, nagyobb tempónál főleg 2000 előttiekben a menetzaj szintén hangos, (az én 2002 Accentem már azért klasszisokkal jobb mint a '95 volt, ebben már a menetzaj szerintem átlagosnak mondható, de ettől a 206-os lehet jobb) Elég sok autót hajtok, pl vadiúj 1.4 Astra H szerintem jóval hangosabb, nem beszélve arról, hogy az elvileg 90 lovas motor gyenge mint a harmat, pedig rövidebb a váltója. Viszont a futóműve isteni! Volvo s40 igaz, hogy '96-os, de németországi agyonkímélt kitűnő állapotban. Jóval hangosabb mint a jundi, a futómű kemény, odacsap, a motor hiába 140 LE, nem érezni, mert majd 1500 kg és ráadásul gázzal megy. Viszont 7000 Ft-ért tankoljuk, iszonyú kényelmes, tele minden extrával és biztonságos! Amit ebből az egészből ki akarok hozni, nem állítjuk, hogy nincs jobb autó a jundinál, de szerintünk ennyi pénzért ilyen megbízhatóságot (Peugeot-nál ez a szó szinte ismeretlen és ezt a statisztikák mondják), minőséget, a kategóriának megfelelő, takarékos és ugyanakkor bikaerős motort sehol másutt nem kapsz és mindemellé még hozza a ma már szinte standard 4 csillagos biztonságot is. És végül ami igazán perdöntő lehet: SEHOL NEM KAPSZ ILYEN SZUPER CSAPATOT ÉS KLUBÉLETET!!
Egy Hyundaiba bele lehet szeretni!! |
Sopi igazad lehet, az én forgalmimban is 6 szám van. A cikk alapján bennem fel sem merült, hogy az 1.3 már Euro IV, az 1.5 pedig ne nyúltak volna. De valóban csak az 1.3-asról írja. 2002 utáni accentesek (1.3; 1.5) küldjétek az infot (környezetvédelmi osztály), nem akarok hülyén meghalni!!! |
Háááááá egy kicsit vezessél szerintem szuzukit. Egyből nem lesz hunyadis érzésed. Jó jó hangos egy picit, de ez nem olyan nagy baj. |
Nekem már elsőre is nagyon tetszett! Igen, a futómű zajos, de a váltó nagyon kézreáll, ennél jobb váltó csak egyszer volt a kezemben, egy Audi 80-asé... De én most már teljesen hozzá is szoktam ehhez az autóhoz, utána ósdinak és nehézkesnek tűnt egy Ford Escort meg egy Daewoo Lanos váltó is. A hangszigetelés szerintem ugyanaz, mert már 60-tól feljebb kell tekernem a hangerőt, 120 fölött meg már nem nagyon lehet beszélgetni. De szerintem ezt mind meg lehet szokni, a kezelhetőség meg az 1.5-ös motor fürgesége messze kárpótol. No meg, a megbízhatósága! Vezettem én 1000-es Suzukit nem olyan rég, azért annál sokkal több anyag és érezhetően több hely van ebben. Csakugyan nem egy Audi, egy kissé puritán, de én épp ezt szeretem. |
Mostanaban tobbet wezettem egy kis 206ost es az utan bizony nem tunt olyan jonak ma beulni egy 2001es accentbe. Walahogy fura wolt wezetni,zajos a futomu es a walto sem wolt olyan tokeletes. Nekem az egesz auto suzukisnak tunt! Bar teny,h egyik hawerom ult mellettem,aki koreai ellenes es o wegig kommentalt! Csak bemeseltem magamnak a dolgot? 2003utaniakban jawult a hangszigeteles? A wezethetoseget Ti szeretitek,wagy megszoktatok,mert jol megy es megbizhato? |
Köszi.
Hát ha szőrszálhasogató akarok lenni, ebben a cikkben csak az 1.3-asról mondják, hogy Euro IV. Na, 1.3-asok!! Milyen szám szerepel a forgalmiban a környezetvédelmi osztály mellett? Ha 6-os, akkor Euro III. |
[679-660] [659-640] [639-620] [619-600] [599-580] [579-560] [559-540] [539-520] [519-500] [499-480] [479-460] [459-440] [439-420] [419-400] [399-380] [379-360] [359-340] [339-320] [319-300] [299-280] [279-260] [259-240] [239-220] [219-200] [199-180] [179-160] [159-140] [139-120] [119-100] [99-80] [79-60] [59-40] [39-20] [19-1]
|