Témaindító hozzászólás
|
2005.08.29. 08:03 - |
Hogy milyen is a Tucson?
Egyszerűen nem tudok betelni vele! Iszonyatosan jó!!!!Nekem nagyon tetszik a CRDI motor hangja, amit alig lehet hallani. Nagy biztonságban érzem magam benne, úgy érzem hogy semmi bajom nem esethet. Bár kicsit furcsa volt az accent után beleülni, megszokni, hogy nagy, és magas, de kb. az 1 km megtétele után olyan volt mintha mindig is ilyen kocsim lett volna. Sikerült a hétvégén egy kicsit a sebességét is tesztelnem. Hát megkell hogy mondjam, 180-nál sem érzed hogy mennyivel mész. Bár tartottam tőle, a súlya miatt, hogy kicsit lomha lesz, de nem, nagyon kis fürge jószág. A fogyasztását még nem mértem, de szerintem 10 liternél nem fogyaszt többet! Iszonyatosan tágas, és nagy 5 ember abszolút kényelmesen elfér benne. Én nagyon imádom! Az első érzés amikor beleültem: mintha kiskirály lennék és enyém lenne a világ! Ajánlom mindenkinek!!!!!!!!!!!!!! |
[88-69] [68-49] [48-29] [28-9] [8-1]
Üdv Mindenkinek!
MA 1 éves a Tucsonom és eddig 41.000km-t mentem vele, így elérkezett az ideje egy kis számvetésnek, hogy jó-e az autó.
Nos, a Tucson az eddigi legjobb, legmegbízhatóbb autóm ami eddig volt!
Eddig egy csavarhoz se kellett hozzányúlni. Egyszer ment ki egy bizti, de az is az utánfutó féklámpája verte ki.
Kényelem: Nagyon kényelmes, mintha rám szabták volna. Szeretem benne, hogy magasan ülök, messzire látok belőle, és biztonságérzetet ad a mérete. A vezető ülés könnyen beállítható az izlésemnek, vagy az éppen aktuálisan kényelmes pozicióba hála a magasság állítási, ülőlap döntési, háttámla döntési, több fokozatban állítható deréktámasz és állítható könyöklő magasságállítási lehetőségének. Imádom és sokszor használom a hátsó ülések variálhatóságát. Ugyancsak hasznos és sokat használt apróság a csomagtérben lévő lekötöző fülek és a külön nyitható hátsó ajtó ablak. Egyedül azt sajnálom, hogy a csomagtér rolót olyan alacsonyra tették, így sokszor azt kivéve használom a csomagtartót. Ha ugyanis benne van akkor max egy bőrönd fér be az is csak fektetve.
Motorikusan is meg vagyok vele elégedve. A motor jól húz, a turbólyuk kicsi. Egy apró észrevételem van, de ezt már a legelején leírtam, mégpedig, hogy túl rövid a 6. sebesség. Az a 140 paci simán elvinné a gépet sokkal hosszabb 6. fokozatban is. Városban könnyű vele dinamikusan vezetni. Vigyázni kell vele, mert hamar túl lépi az ember az 50km/h sebességet, annélkül, hogy észrevenné. Füstölés: semmi!
Fogyasztás: Érdekes módon egyre csökken. Már 7,7 liter gázolajjal eljárok vele Bp-en, pedig most már dinamikusan használom. Autópályán sokkal rosszabb a helyzet éppen a rövid 6. sebességnek köszönhetően. 130-140-nél 9 liter körül eszik most.
Karosszéria: A fényezés jó minőségű, még a kőfelverődéseket is jól bírja, nem nagyon pattog le tőle. Viszont könnyen karcolódik, igy a gépi mosót ajánlatos elkerülni és inkább kézzel, szivaccsal kell mosni. A waxolást igen meghálálja. Rozsdafoltot, lepattogást, hólyagosodást sehol sem tapasztaltam.
4x4: Előre leszögezem, hogy a Tucson nem "igazi" terepjáró, mert nincsen benne felező, de szinte csak ez hiányzik belőle, hogy "igazi" terepjáró legyen. Na meg egy kicsivel nagyobb hasmagasság. ;) Ahol viszont nem ér le az alja ott "igazi" terepjárókat megszégyenítően viselkedik. Ha arra használja az ember amire gyártották (sáros, havas úton földúton, dűlőúton) akkor mindenhol el lehet menni vele.
Üdv: JBela |
Üdv MrTucson!
Én 33000km-en vagyok túl. Csak jót mondhatok az autóról.
Valóban próbáltam terepen is, de azért vigyázok rá. Off-Roadozok is igazi off-road versenyautóval, így tudom, hogy mit kell tudnia egy terepjárónak. Mivel a Tucsont féltem ezért csak olyan helyen teszteltem ahol nem teszek kárt benne akkor se ha leül az alja. Az egyik ilyen hely egy homokbánya volt. Hát mit mondjak, komoly off-roados autókat megszégyenítően vette az akadályokat, ráadásul nyári aszfalt gumikkal. Egyszer sem ért le az alja, még ott sem ahol a Fronteranak leért. A másik hely sáros hely volt. Itt is jól vizsgázott, de itt komoly hátrány volt az utcai gumi. A komolyabb meredeken nem fogtak a gumik eléggé.
Egyszóval terepen is jó, de arra vigyázni kell, hogy ennek azért alacsonyabb és sérülékenyebb a padlója, mint egy "igazi" terepjárónak. Ráadásul a 140 lovasnak a részecskeszűrőjét (koromszűrő) is olyan alacsonyra szerelték, hogy az lett az autó legalacsonyabb pontja. Gondolom nem akarták áttervezni a padlólemezt és a kipuffogorendszert. :(
Neked melyik típus van? A 112 lovas, vagy a 140 lovas?
Üdv: JBela |
MrTucson, üdv a Klubban! Csapatásról Jbela tudna mesélni! |
Üdv mindenkinek!
Junius óta mondhatom hogy "tapasztalt" Tucson fogyasztó vagyok na meg a 30000 km.
Valakinek van tapasztalata terepen mivel ez egy hobbi terepjáró.
Az aszfalt OK megy mint bivaly, a fogyasztása sem vészes de terepen ki próbálta már valaki.
Én igen, hát....??????
|
Sziasztok,
hát megkaptam a "kicsikét":) szeretném megosztani első benyomásomat, ha megengeditek egy kis összehasonlítással a Volvó XC90-vel. 30km raktam bele:)
Első benyomások:
A kormány kellemes jól kézre esik, és nagyon könnyen fordul. A Volvó-ban ennél sokkal nagyobb erőre van szükségem, és a "visszapörgés" sem ilyen könnyed. Tetszik. Egy kicsit takarja az ablaktörlő kapcsolóját, így első alkalommal bajban lettem volna, ha menet közben kellett volna beállítani a fokozatokat. Gondolom több vezetés után, már fejből megy a beállítás de az egy kcsit zavaró.
Az általam vitt rádió szerintem nagyon jól szól. Köszönöm Matyika!! A kormányvezérője is tetszik, bár a feleségemet még zavarja, de szeritem csak azért, mert még nem szokta meg az autót. Összehasonlítva a Volvó 12 hangszorós CD váltos "szuperhifijével" is kiállja a versenyt. Nem volt olyan érzésem, hogy "gagyi-t" hallgatok. Jó a hangszóró előkészítés is.
Váltó: hát igen ott voltak gondjaim. Félreértés ne essék a Getz-et is sokat vezettem, ott nem volt semmi gondom. A Volvó előtt pedig csak is kézi váltos autóim voltak. Jobban szeretem, ha én döntöm mikor váltsak, ne az automatika! Szóval néha nem voltam biztos abban, hogy most melyik fokozatba is teszem.
Fogyasztás: egyelőre 9,8l mutat. Kicsit hiányolom a pillanatnyi fogyasztás kijelzését, illetve egy kicsit el van dugva a kijelző váltáshoz.
Motor: tetszik, jól húz, bár arra nagyon figyeltem, hogy 3000 fölé ne pörögjön, és 120-nál gyorsabban sem mentem. (Érden lakunk így mentem egy kicsit az autópályán is.) Kicsit hangosabb mint a Volvó (az turbó benzines) de egyáltalán nem éreztem erőtlennek a motort, pedig van köztük 70 lóerő különbség a Volvó javára. Tempomatot is kipróbáltam, kicsit más a működtetési módja mint a Volvóban, de áttekinthető, és jól kezelhető. Azt nem tudom, hogy egy érintéssel mekkorával növeli a sebbességet (5km/h?) de érzésem szerint többel mint a Volvóban. 6-ban is bírta a 120-s tempót bekapcsolt tempomat mellett az Érdi emelkedőn felfellé erőlködés nélkül!
Üllések: vezető üllés meglepően jó, és tart! A Volvóban, bár az bőr üllés, néha kapaszkodok a kormányba, hogy ne csússzak el, de itt erről szó sincs!!! Nagyon tetszik!!! Hátsó üllés okés, hátsó kartámasz, egy kicsit gáz. A pohártartókat valamivel lefedhették volna, így egy kicsit zavaró.
Csomagtartó: tetszik, bár jóval kisebb mint a Volvóé, de hát a hossza is 40cm-rel rövidebb. Amit kicsit hiányolok, a csomagtartóhoz kapott hálót nem lehet a kalaptartó magasságában rögzíteni, így ha teljes magasságig lesz pakolva a csomagtartó, lesz esélye annak, hogy a dolgok előre repüljenek.
Összességében nagyon tetszik és azt gondolom jó választás volt. A hozzáadott plusz dolgok tetszetősek. |
Szia Popeye! Mi is gratulálunk az új autódhoz! Üdv: Rózsi és Imcsi |
Szia Popeye!
Gratulálok az új autóhoz tudtommal ma átvetted. Remélem a rádióval meg vagy elégedve. Bejáratásról annyit , ha olyan gondossággal fogjátok kezelni mint a céges autót akkor nem lehet semmi baj. Első pár ezer kilóméterig ésszel, aztán nyomás amit szól. :)) |
Úgy vettem észre, hogy nagyon nem szereti a kánikulát a Tucsonom. A legmelegebb napokon egyszer-kétszer 9 litert is fogyasztott városban, most pedig, hogy lehült az idő 16-18 fokra lement 8,3-ra ugyanolyan tempós városi autózással. A stílusban nincs különbség, sőt most nagyobb a forgalom mint amilyen a nyáron volt. Gondolom mindenki visszajött a szabadságról.
Üdv: JBela |
Matyika,
ha már így összefutottunk, engedj meg néhány kérdést. Az autót a feleségem fogja bejáratni. Már nagyon várja!!! Szeret gyorsan menni mint én, de nem szeretném, ha a bejáratásnál elrontaná a dolgot. Tudnál néhány tanácsot adni? (Eddig még soha nem volt Diesel autónk) Meddig engedjük a fordulatszámot? Meddig tekintsük bejáratosnak?
Olvastam JBéla beírásait. Üdv Neked is és köszönet a hasznos infókért.
Arra szeretném rávenni a kedvesem, hogy hasonlóan vigyázzon Rá Ő is.
Bár az én autóm mint írtam céges, de én teljesen úgy kezelem mintha a sajátom lenne. Itt most én a gondoskodásra gondoltam. Figyeltem rá, amíg "bejáratos" volt, 98-ssal "etetem", nem hajtom szét, még az oljaszintet is rendszeresen ellenörzöm stb.. Igaz eredeti szakmám szerint gépészmérnök vagyok:)
Sajnos beosztottjaimra ez nem igazán jellemző. |
Kedves Matyika,
nem véletlen egybeesés:) Úgy tűnik te fogod beszrelni:)
előre is köszönöm.
Üdv |
Szia Popeye!
Gratulálok a Tucsonodhoz! Nem fogsz csalódni benne! Szerintem a legjobb vétel a saját kategóriájában. Nekem is olyan van amilyen Neked lesz, csak a színe más és január óta beleraktam 26ezer km-t. 140Le, 6 sebességes váltó...
A fogyasztásról:
Városban, nem öregurasan, intenzívebb gyorsításokkal, 9,0 liter körül van. (új korában beérte 8,5-el is 8-)
Városon kívül: országút 100-as tempó: kb 6,8 - 7 liter
Autópálya tempomattal: 130-140nél 9 liter körül, 180-nál 11,8 liter.
Én nagyon meg vagyok elégedve a Tucsonnal! Bátran kijelentem, hogy eddig ez a legjobb, leg megbízhatóbb autóm!
"Terepen" is jól teljesít, de vigyázz, mert hamar leér az alja, főleg a kipuff rendszer közepén található részecskeszűrő és a motor alatt lévő műanyag burkolat (Én kicseréltem azt a burkolatot szinterezett acél lemezre!). Ezért nem igazi terepjáró, de mély sárban, hóban nagyon jó. Tegnap is volt részem Zirc környékén egy kis tengelyig érő sárban felmenni egy 500méter husszú meredeken NYÁRI aszfalt gumikkal. Gond nélkül felment, pedig gyalog még egyhelyben sem lehetett megállni annyira csúszott a felázott agyagos földút.
Sok boldog km-t kívánok hozzá!
Üdvözlettel: JBela |
Szia Popeye!
Lehet, hogy én fogom beszerelni a rádiódat? Mondjuk ez akkor lehet igaz ha Tarjánnál veszed. Ha nem akkor véletlen egybeesés. |
Hali Mindenkinek,
én Hyundai-s és Volvo-s is vagyok:) Van egy céges XC90-s 2,5L (210LE) turbó benzines 1,5 éves Volvo automataváltos terepjárom, a jövő héten pedig egy Tucson tulajdonosa leszek, melyet a felségem fog vezetni. Most Getz-e van. De két kicsi gyerek mellé már úgy gondoltuk, fontos, hogy biztonságos és jó autóba üljön.
Tucson mellett döntöttünk a sok pozitív vélemény után. Nagyon kíváncsian várom, érdekes lesz az összehasonlítás. ( a céges kocsi full extraira 2,5 milliót kellett fizetni)!!!
De az már most nagyon szimpatikus, hogy az ottani extrák némelyike (ülésfűtés, automata klima ) a Tucson-nál alap. Különösen a fogyasztás érdekel, de azt gondolom, ha már bejáratott lesz valószínüleg elvégeztetek egy Chip tuning-t is rajta.
A Hyundai amúgy a 140 lovas manualis váltos fekete lesz. Mondjuk a magnó gáz, úgyhogy már eleve bevittünk egy LG CD MP3 lejátszó egységet. |
Azthiszem,itt a jövő autója! Ha tényleg sikerül levinni az árát 15000 USD-ra akkor az arabok bezárhatják az olajkutakat! |
3,5 kg hidrogénnel 600 kilométert megy a Hyundai új, üzemanyagcellás autója. Persze csak ha nem lépjük túl a 120 km/h-s sebességet
Hyundai Tucson FCEV : http://www.auto2.hu/cikk.php?id=770
Üdv: JBela
|
Tapasztalat. Ennél kisebb nyomásnál nagyon "kúszik" az autó és a gumik oldala jobban kopik.
A nyomás értéke sokmindentől függ. Függ a kocsi súlyától, a sebességtől (autópályán magasabb nyomást célszerű használni) a használattól (terepen meg alacsonyabb nyomást célszerű használni).
A gumigyártok csak a maximumot adják meg. |
A 2.5 tipp, tapasztalat vagy mondta valaki ? Tényleg honnan lehet megtudni hogy egy bizonyos típusú guminak mi az ajánlott nyomásértéke ? Van erre valami fórum, táblázat stb. ? |
A 2,1 bar kevés bele. Ez a gumik kopásán is látszik!
Én 2,5 bar-al járok. |
Sziasztok !
Nem tudom valakinek van-e ilyen jellegű tapasztalata, a Tucson guminyomás gyári értéke 2.1. Én ezzel használom, de ránézésre olyan mintha kevés lenne, már több ismerős szólt hogy lapos a gumi. Fújjak többet bele, vagy tényleg ez a jó ??? |
A #66-ban leírt fogyasztási adatokhoz még hozzá kell tennem, hogy utólag kiderült: a bal hátsó kerékben 0 bar volt a nyomás! Kívülről csak egy kicsit látszott laposnak-valószínűleg kemény a gumi oldala-, de mérésnél kiderült, hogy nincs benne levegő! Pumpálás után a fogyasztási adatok kb. 1 literrel csökkentek! |
[88-69] [68-49] [48-29] [28-9] [8-1]
|