Óra
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2004-10-30
 
HKM oldalak
 
Üzen-Ő-fal
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
HKM Meteorológia
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Fórumok
Fórumok : Tuning (és szterejó) : Chiptuning Fórumok: 
Témaindító hozzászólás
n.a.

2006.05.28. 20:44 -

Sziasztok ! A napokban vettem egy új Tucsont. Szeretnék chiptuningot rakatni bele. Van valakinek tapasztalata ilyen téren.

Köszi előre is !

[60-41] [40-21] [20-1]

n.a. Előzmény | 2007.03.30. 10:44 - #60

Ha majd meg lesz a hőn áhított turbós coupém, és megcsipplem, midnképp beszámolok róla. egyébként chiptuningnak nem sok értelme van sima szívómotoroknál, inkább a turbósokat lehet vele igencsak meghúzni - legyen szó kár TDi-ről, vagy benzines turbóról. ilyenkor megnövelik a turbónyomást, az injektornyomást. turbónyomást ha jól tudom(bár lehet hogy hülyeséget mondok) abban a esetben lehet emelni, ha a turbinák állásszöge változtatható.

a következő tuningot képzeltem el magamnak:

- 1.5-ös turbómotor, alapból 105-110 LE

- chiptuning -> 130-140 LE

- komplett sportkipufogórendszer(egyedi leömlők, sportkatalizátor gázgyorsítóval, lehető leghalkabb sport hátsó-dob)

- ha a gyári futómű nem elég jó, akkor Monroe - vagy Bilsten csillapítók; ha jó a gyári, akkor marad

- ha jók a gyári fékek, akkor maradnak, ha nem, akkor Brembo :) na jó, szóval valami erősebb Hyundai fékrendszer elöl-hátul belső hűtésű tárcsával megteszi, Ferrodo betétekkel...

 

tömören ennyi, optika semmi, esetleg motorháztartó fülek...


n.a. Előzmény | 2006.11.10. 22:48 - #59

Gyerekek ez nem semmi derby lesz:

Levi's Lada v.s. JohnHolms Honda

A helyet és időpontot majd tegyétek közkincccsé itt! Megyünk! Megnézzük!


scanias Előzmény | 2006.11.10. 20:20 - #58

John Holm,mi rokon lelkek vagyunk...Nem kellene összefutnunk?

Én is büszke voltam  Ladámra,ha megkapaszkodott a hátulja,Subaruk mellett voltam vele...

Ah,dicső mult!De még épitek egyet.


n.a. Előzmény | 2006.11.06. 20:00 - #57

johnholms!igazad van a hajtókarokról és a dugattyúkról sem kell megfeletkezni!,,de ezek a tuningolások azoknak éri meg aki télleg sportosan akar autózni és van pénze beszereltetni a cuccokat meg persze győzze benzinnel!!!!!ha lenne pénzem én is tuningolnám ész nélkül az accentemet!!!

Boss


n.a. Előzmény | 2006.11.06. 18:05 - #56

A hajtókarról és a dugattyúról nem is beszélve! :-)

n.a. Előzmény | 2006.11.05. 21:56 - #55

Sziasztok! Turbó dízel esetében teljesen más a helyzet! Én szívó motor chiptuningolására gondoltam! Hidjétek el végigjártam a "sulit" rendesen! Én építettem át a 92"-es Pony Gsi-met szívóbol turbósra ! Ami egyszerünek tünt az elején sokkal bonyibb lett a végére! Szívócsonk, leömlő,turbó(3fajta mire a tutit megtaláltam), cool-r, csövezés,kuplung, fék, féltengelyek, írható kompjúter, átkábelezés(ami miatt a gyári müszerekből szinte minden használhatatlan maradt). Rengeteg pénz na meg idegeskedés na de az eredmény programozástól függően 270-320Le között mozgott! A fogyi teljesen vezetési stílustól függött. Ovatosan (100-120) között 7-8liter keményen csapatva (0-250) kigyorsítások örjöngés közben 15-18liter volt! A mai napig azt mondom megérte még így utolag is mert az tényleg egyedi verda volt kívül belül! Kivülröl a kaszni teljesen be volt carbonmatricáva! Most német tulajdonosa van aki rá egy héttel ahogy megvette rongyá törte! Lehet, hogy ezzel nem itt kéne dicsekednem de a következő áldozatom egy civic vti 160Le turbósítása lesz, megfelelö szettel 350Le! De azért most is van egy nagyon szakadt Pony Gsi-m! Ö a kis melósverdám! Bocsika a regényért! Sziasztok!

n.a. Előzmény | 2006.11.05. 21:34 - #54

sziasztok!

gyurci igazad van!!én sem értek a chip tuninghoz,,,de szerintem 15-20-le többlet soha nem hátrány!az csak jó hogy nem kell huzatni a verdát mint állat,,mert hamarabb jön a nyomaték,,,,PL: 90-lónál nem mindegy hogy 90-vagy 120,,van különbség!!!szerintem jó dolog!!!

ha valaki akar tuningolni akkor tegyen chipet,,,cserélje ki a kipufogót vagy fúrja meg!! (scanias) tegyen sport gyertyákat STB.. és még sorolhatnám!!!

Boss


Gyurci Előzmény | 2006.11.05. 13:56 - #53

Szia !

Én nem vagyok tuning szakértő, csak egy kicsit utánnanéztem, remélem nem írok túl nagy hülyeségeket.

A chip tuningban az a jó, hogy nem kell más területen hozzányúlni a kocsihoz, és ekkora teljesímény növekedésért más tuning esetén sokkal többet kellene fizetni. Persze ez csak turbódiesel esetén igaz.

Nekem a második Tucson-om van az első 112 LE-s volt a mostani 140-es. Az elsőben tuning box volt a mostaniban "igazi" chip tuning.

Abban teljesen igazad van hogy önmagában 15-20 LE többlet nem ér annyi pénzt. De szerintem itt másról van szó. A tuning box ( az egyik ismerősöm megmérette a kocsit ) gyakorlatilag teljesímény növekedést nem hozott, viszont a használható teljesítmény sokkal kisebb fordulatszámon jelentkezik. Én egy 2.500 ccm-es benzinesből ültem át a Tucsonba, és nagyon zavart a "turbó lyuk", vagyis hogy kb. 2000 alatt nem húzott a motor. A mostani chip tuning őszintén szólva nem tüntette el a lyukat, csak egy kicsit hamarabb éled a nyomaték. Viszont sokkal erősebb lett a motor.

Összefoglalva, szerintem nem önmagában az a fontos hogy egy autó milyen erős ( mekkora a maximális teljesítménye ) sokkal inkább az hogy milyen érzés vezetni. Ha alacsony fordulattól jól húz, ha jobban gyorsul, ha nem kell gyakran váltani stb. Én egyik tuningot sem bántam meg, persze mindenkinek más szempontjai vannak.

Üdv : Gyurci


n.a. Előzmény | 2006.11.05. 12:52 - #52

Sziasztok! Segítsetek nekem! Nem értem miért rajongtok annyira ezért a chiptuningért? Mert megérteném ha sok mást is kicserélnétek az autón, hogy tényleg legyen értelme a chippnek! Szerintem 15-20Le-ért fölösleges pénzkidobás! Azt ne mondjátok nekem, hogy 20Le-töl megváltozik minden! Vagy igen?

n.a. Előzmény | 2006.10.23. 19:46 - #51

Hali,

nekünk is van egy 141 lovas Tucson-unk. A feleségem használja, de panaszkkodik arra, hogy alacsony fordulatszámon nem húz. Maradna a chip tuning. Milyen tapasztalataid vannak azóta?

 


scanias Előzmény | 2006.08.01. 21:04 - #50

Szia,Piu!Nekem egy haverom csinálta,most kezdte,kisérleti jelleggel.Még egy kismkipufogo buhera van benne,a gyárit én alakitottam át Ladás modra /képtár/,mert én Lada-őrült is vagyok.

Egyébként 50-től felfelé indul a dolog.Semmit nem károsit,ez nem igaz.maga a chip kb. 15 lovat ad hozzá,ezt még ki lehet egésziteni szürővel,gyertyával,plusz kipufogoval.Pénztárca-függő a dolog.

Fogyasztás nálam masszivan nyolc-kilenc között van,de evett már 14-et is,igaz,akkor végigtoltam a pályán Polgártol Pestig 200-al.

Az ATC-t dicsérik nagyon chip-ügyileg,a Kereszturi uton vannak,a hid után valahol,pontos számot nem tudok.

üdv.Levi


n.a. Előzmény | 2006.08.01. 20:46 - #49

Szia Scanias!

Te mennyiből csináltattad meg a chiptuningot? És egyből 115 lovas lett? Nem volt ott más okosság is? :) Nekem az a félelmem, amit sok helyen írnak, hogy a chippelés után a teljes lambda-szonda - katalizátor párost kidobhatom, mert azt kiiktatják a rendszerből. Szóval ilyen téren kéne megnyugtatni.. Fogyasztás hogy változott? Azonos használat emllett, természetesen.. A károsanyag kibocsátás?

Kösz!!


scanias Előzmény | 2006.08.01. 10:00 - #48

Nem egyszerü ilyesmit megszervezni,de megprobálhatom.Ha meg nyerek a lotton,ugyis veszek egyet,a melohelyem mellett van egy szalon,ott néztem ki magamnak,zsenge 35o lovos,gyári tuningos,majd körbefényképezem,ha valakit érdekel...


n.a. Előzmény | 2006.07.21. 09:30 - #47

igen, erre gondoltam! kia rióban is 1900-as fordulat alatt 0, aztán egyszerre csak izomból megindul. Ilyet még a Wartburg se csinált, pedig alacsony fordulaton az is nagyon nulla volt. Az 1.5 Alpha szép folyamatosan jut el az 1500-on jelentkező gyengeségtől (de azért nullánál jóval több) a 3000-es csúcsig, amit aztán csaknem 6000-ig csaknem változatlanul nyújt. A totalcaron írtak alapján nekem inkább a Lancer Evo kellene, ha már. De most leginkább egyik se, hajtson inkább csak hátul.

n.a. Előzmény | 2006.07.21. 09:26 - #46

engem se hagyjatok ki a buliból!!

 


n.a. Előzmény | 2006.07.20. 23:03 - #45

Ebben a buliban én is benne lennék! Scan, szer(v)ezd meg nekünk!

Gyurci Előzmény | 2006.07.20. 21:23 - #44

Én is szívesen rángatóznék a Subaru Pamela Anderson Impresa STI-vel, csak a Timi meg ne tudja.

scanias Előzmény | 2006.07.20. 20:24 - #43

Ugyanezt csinálja az Impreza STI-i...3ooo-ig semmi,aztán ránt egyet...hü,de szivesen rángatoznák vele!

 


Gyurci Előzmény | 2006.07.20. 19:38 - #42

Szia Sopi !

A " nem áll kézre, kényelmetlen " szavaidat én úgy értelmeztem, és én is ezt érzem, hogy sajnos ezek a turbódízelek nagyon durván reagálnak a gázpedálra. Kicsi a nyomaték tartományuk, először nem történik semmi, aztán meg akkorát ránt hogy tanuló vezetőnek nézik az embert. Nem tudom Te erre gondoltál-e, de ilyen jelenséget én benzinesnél, vagy régi szívó dízelnél nem tapasztaltam.


Gyurci Előzmény | 2006.07.20. 19:29 - #41

Sajnos a chiptuning utáni fogyasztás változásáról nem tudok nyilatkozni, mert 324 km-nél történt a tuning. Azóta sajnos csak Pesten belül használtuk, főleg rövid utakon. Most a computer szerinti átlag kb.12 liter. Viszont sokkal jobban megy mint előtte.

[60-41] [40-21] [20-1]

 
Partnereink

 

 
Partnerek
 
Hyundai linkek (hivatalos)
 
Társklubok
 
Hasznos linkek
 
Vegyes oldalak
 
Tagok oldalai
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?