Amíg a múltban a Hyundai a modellek neveit a bennük rejlő értékek alapján, illetve az azokhoz kapcsolódó asszociációk mentén határozta meg, addig mostantól egy általános, a teljes modellpalettát átfogó megközelítést alkalmaz. Az új nomenklatúrában világosan megjelenik a technológiai beállítottság, valamint az, hogy mindenki számára könnyen értelmezhetők a modellnevek.
A Hyundai egy olyan alfa-numerikus kódrendszert választott, mely képes kifejezni a Hyundai technológia iránti elkötelezettségét, és a meghatározó Hyundai márkaértékeket egyaránt. Az „i”-vel a Hyundai kiválasztotta azt a szimbólumot, amely mindkét üzenetet képes közvetíteni. Az „i” betűnek tradicionális múltja van a technológiai termékek elnevezésére használt jelképként. Továbbá, mint gyakran használt szimbólum az „i” már Európa-szerte ismert és elfogadott.
Továbbá az „i” meghatározó része a Hyundai márkaígéretének is. A 90-es években a Hyundai megváltoztatta teljes vállalati stratégiáját, messze eltávolodva az eredeti üzleti filozófiától, mely a „jó vásárt” jelentő gépjárművek gyártása volt. Innen kiindulva a Hyundai egy sokkalta kifinomultabb, és összetettebb megközelítést alakított ki. A Hyundai sokkal inspirálóbbá akar válni. Napjainkban az inspiráció a Hyundai márka egyik sarokkövévé vált. Az „i” betű ennek az eredménynek az elismerése, és a vásárlók felé történő közvetítése.
Ezen felül Európában a „C” szegmentum a legfontosabb, és mint az angol ábécé harmadik betűje, remekül rímel a harmadik egész számhoz, a hármashoz.
I + számszerűleg egyenértékű betű:
I10 = A szegmentum
I20 = B szegmentum
I30 = C szegmentum
I40 = D szegmentum
I50 = E szegmentum
A jövőbeni utódmodellek megérkezésekor, valamint a speciális kategóriák esetében további betűjelek egészítik majd ki az „i” szimbólumot:
I30 CW = C szegmentumú cross-wagon
Az új nevezéktan csak a jövőben érkező, Európában értékesítendő modellek esetében jelentkezik majd. A jelenlegi modellneveket nem váltják fel azonnal az új elnevezések.