· Az i-Blue harmadik generációs üzemanyagcellás elektromos autó
· Az i30 kombi kibővíti az alsó-közép kategóriás kínálatot
· A Veloster sportos kupé tanulmányautó az új generációt célozza
(Szöul, Korea) Az i-Blue elnevezésű üzemanyagcellás elektromos autó vezeti azt a három új modellt, amellyel a Hyundai Motor Co. a szeptember 13-án nyíló Frankfurti Autószalonra készül. A Hyundai az i-Blue járművel a vállalat erősödő elkötelezettségét demonstrálja a környezetért felelős közlekedés fejlesztéséért.
Az i-Blue mellett bemutatkozik az új generáció egyedi igényeinek megfelelően tervezett sportos kupéja, a Veloster, valamint az i30 kombi. Mindkét újdonság a Hyundai Európai Tervezőközpontjában, Rüsselsheimben készült.
i-Blue
A Hyundai új, i-Blue névre keresztelt hidrogén tüzelőanyagú, nulla-károsanyag kibocsátású üzemanyagcellás tanulmányautóját a Hyundai japán tervezőközpontjában, Chiba városában tervezték. A teljesen új i-Blue-t azzal a céllal tervezték, hogy megtestesítse a Hyundai harmadik generációs üzemanyagcellás technológiáját, amelyet jelenleg a dél-koreai Mabukban, a Hyundai Környezetvédelmi Kutató és Fejlesztőközpontjában terveztek.
Követve az idei Frankfurti Autószalon kiemelt témáját, amelyre a „See what’s driving the future” szlogen is utal, és amely a fenntartható fejlődésre és az üvegházhatást kibocsátó gázok korlátozására koncentrál. Az i-Blue jelentős előrelépést mutat a Hyundai üzemanyagcellás autóinak sorozatgyártása felé vezető úton. Ellentétben elődjeitől, amelyeket még SUV alapokra építettek, az i-Blue felvázolja az új D kategóriás, 2+2 üléses - szegmentumok közötti átmenetet mutató - városi szabadidőautó (CUV) vonalait.
„Az i-Blue a Hyundai első olyan teljesen az alapoktól tervezett modellje, amely megtestesíti a Hyundai üzemanyagcellás technológiáját, mutatva ezzel is a Hyundai óriási előrelépését kutatás-fejlesztési programjában - mondta Dr Hyun-Soon Lee, a rüsselsheimi kutatás-fejlesztési központ elnöke.
„Mérnöki csapatunknak egy olyan még összetettebb üzemanyagcellás gépjárművet sikerült tervezniük, amely már megvalósítja egy hagyományos belső égésű motor által nyújtott kényelmet, biztonságot, megbízhatóságot és menetteljesítményt.”
A Hyundai óriási erőfeszítéseinek célja, hogy az elkövetkező tíz éven belül valósággá váljon az új hidrogén-meghajtású gépjárművek sorozatgyártása.
Veloster
A Hyundai Namyang-i fejlesztőközpontjában tervezett Veloster (kódnév: HND-3) kupé, a harmadik tagja annak a vakmerő sorozatnak, amelyet a koreai formatervező stúdióban terveztek.
A Veloster név a velocity és a roadster összetételből áll, amely egy klasszikus 2+2 üléses sportos jellemvonásait idézi fel. Az üveg panorámatető és más futurisztikus formai megoldások együttesen segítik a high-tech imázs hangulatát.
Az új generáció ízlésvilágához igazodva, a Veloster egyesíti a letisztult formákat, a jó minőséget és a robusztus szerkezetet.
„A Velosterrel valami nagyon egyedit akartunk alkotni. Teljesen tudatában vagyunk annak, hogy a húszas éveiben járó, első autóját vásárló fiatalságot csakis radikális újdonságokkal lehet megnyerni.” - nyilatkozta Oh Suk-Geun a Hyundai tervezőközpontjának alelnöke. „Ez valóban egy teljesen új irány.” – tette hozzá.
i30 kombi
Követve az i30 ötajtós modelljének korábbi bemutatását a Genfi Autószalonon, a Hyundai büszkén mutatja be az i30 család új tagját, az i30 kombit, amely jelzi a Hyundai régóta várt visszatérését a népszerű és versenytársakkal telített európai C szegmentumba. Az ötajtós modellhez hasonlóan az i30 kombi is a Hyundai európai tervezőközpontjában, Rüsselsheimben készült, biztosítva a tökéletes összhangot a kontinens ízlésvilágával.