Óra
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2004-10-30
 
HKM oldalak
 
Üzen-Ő-fal
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
HKM Meteorológia
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Hírek, Cikkek
Hírek, Cikkek : i-blue koncepciók...

i-blue koncepciók...

HHH és LW  2008.03.25. 08:46

Érdemes elolvasni, hol is tart a hazánkban jogtalanul lenézett Hyundai...

A Hyundai bemutatja a modern Öko-dinamikus járművek új palettáját

 


- Technológia, amely ma is működik -

• Az i-blue koncepció praktikus és sorozatgyártás-közeli tanulmány
• Az i-blue ötvözi a jelenleg rendelkezésre álló technológiákat, hogy jelentős javulást érjen el a hatékonyság területén
o i-blue csomag
o Új fejlesztésű 0,8 literes, háromhengeres turbómotor
o CNG (sűrített földgáz) alkalmazása


A Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatta be a Hyundai Motor Co. az i-blue koncepciót, amely a jelenleg rendelkezésre álló technológiák optimális kombinációja (i-blue csomag) révén, valamint egy teljesen új motor és sűrített földgáz alkalmazásával valósul meg. Az i-blue koncepció segítségével lehetőség nyílik környezetbarátabb járművek sorozatgyártása.

Napjainkban a CO2 kibocsátás áll a környezetbarát politika élén. A Hyundai jelentős haladást ért el a széndioxid kibocsátás csökkentésében. Mivel az üvegházhatású gázok, a fogyasztás csökkentése és az erőforrások megőrzése mind sürgetőbb feladat, az új fejlesztések egyre fontosabbá válnak. Az i-blue koncepcióval a Hyundai közös nevezőre hozott számos modern technológiát, az egyre magasabb vásárlói igényeket és a törvényi követelményeket.

Az eredmény olyan technológiák sora, amelyek az i10, az i10 CNG, az i30 és a hamarosan érkező i20-as modelleken alapulnak, s céljuk az új, gyakorlati mércék felállítása a CO2 csökkentése és a gazdaságosság terén.

“Az i-blue koncepciót tekintsük olyan jellemzők bemutatójának, amelyek természetes módon továbbfejlődnek majd a jövő Hyundai modelljeiben. Ám ha az importőri, a kereskedői és a vásárlói igények megkövetelik, akár önálló, öko-dinamikus sorozat is válhat belőle. Akárhogy is lesz, az már most biztos, hogy kategóriaelső autókat gyártunk a CO2 kibocsátás terén – például a jelenlegi Santa Fe CRDi-t –, s az i-blue koncepció a gyakorlati bemutatása a Hyundai folyamatos elkötelezettségének a vevők és az ökoszféra irányába” - magyarázza Hans van Gent a Hyundai Motor Europe-tól.

Az i-blue emblémával ellátott modellek mindegyike jelentős mértékű csökkenést ért el a szennyező anyagok kibocsátása terén, ugyanakkor nem romlik a teljesítményük, megbízhatóságuk és az általuk nyújtott vezetési élmény.

Az i-blue csomag tartalma:

Bár az egyes modellekre nem feltétlenül ugyanazok az i-blue megoldások jellemzőek, a teljes csomag javulást ér el a légellenállás terén, javítja a motor és az erőátvitel hatékonyságát, illetve finomhangolásokat tartalmaz a futóműben és a karosszérián.

Aerodinamikai javítások:

Jelentős mértékű (akár 10 százalékos) csökkenés a légellenállási együtthatóban:

• az egyes modelleknél alkalmazott padló alatti áramvonalasítás,
• aerodinamikai szempontból optimalizált kerékjárati ívek elöl és hátul,
• optimalizált első légbeömlő és hátsó légterelő.

Hajtáslánc
Az üzemanyag-fogyasztás terén jelentős csökkenést eredményező tételek között van a:

• motor belső hatékonyságának javítása a hajtáslánc súrlódásának csökkentésével, alacsony súrlódású olaj használatával, és a hűtési rendszer optimalizálásával,
• a motorvezérlés szoftverének megváltoztatása, például a befecskendezési nyomás és a motor munkaütem időzítésének szabályozása, a kipufogógáz visszavezetés hatékonyabbá tétele, illetve a motor alapjárati fordulatszámának mérséklése,
• a motorvezérlő elektronika által irányított fokozat-visszajelző alkalmazása (az optimális kapcsolási időért),
• a Bosch Start & Stop rendszer alkalmazása (beleértve az intelligens generátort is).

Futómű
Annak érdekében, hogy maximalizálja az aerodinamikai és a fogyasztási előnyöket, a futóművet még tovább finomítja a Hyundai:
• a felfüggesztést körülbelül 15-20 mm-rel mélyebbre ülteti,
• nagyon alacsony gördülési ellenállású, nagyobb nyomással futó Michelin abroncsokat alkalmaz (i10: 175/55 R14; i30: 205/55 R16).

Erőátvitel
A Hyundai kutatásai rámutattak, hogy az ötfokozatú helyett hatfokozatú váltómű alkalmazása és a három utolsó fokozat áttételének hosszabbra vétele jelentősen csökkenti a motor fordulatszámát, s ezzel párhuzamosan mérséklődik a fogyasztás és az emisszió is. A változások között van:
• az ötfokozatú manuális váltó felváltása hatfokozatúval,
• az utolsó három fokozat áttételének hosszabbá tétele,
• a fokozat-visszajelző elhelyezése közvetlenül a műszerfalban.

Az i-blue járműpaletta

i30 blue
90 lóerős 1,6 CRDi dízelmotorjával az ötajtós i30 CO2 kibocsátása lenyűgözően alacsony: 125 g/km. Az i-blue csomaggal ez 15,2 százalékkal tovább csökken, s a CO2 emisszió csupán 106 g/km lesz. Természetesen ilyen mértékű csökkenés várható a fogyasztás terén is.



i10 blue
A 2007-ben bemutatott i10 a kifinomultság új szintjével ruházta fel a Hyundai palettájának belépő modelljét. A nagyon gazdaságos, 70 lóerős 1,1 literes CRDi ötajtós emissziós szintje eredendően nagyon csekély: 114 g/km CO2. Ám az i-blue U2 1,6 motor csomaggal ez az érték egészen 95 g/km-re csökkenthető. Ez, pedig nem kevesebb, mint 17 százalékos csökkenés.



i10 blue CNG
Az ökológiai szempontból optimalizált működésű jármű legjobb megoldása, azonban az új fejlesztésű, 0,8 literes, háromhengeres turbófeltöltéses motor (98 lóerő) és a földgázas üzemmód együttes alkalmazása. Ebben a formában az i10 blue CNG saját kategóriájának legjobb emissziós eredményét éri el: 65 g/km CO2.



A Hyundai és a környezet

A Hyundai mindig is a környezeti megfontolások, ezáltal a környezetvédelem élharcosa volt. Vásárlóinak kezdettől fogva a lehető leggazdaságosabb megoldást kínálja olyan technológiák alkalmazásával, amely megvédi őket és környezetüket. Jóval a törvényi szabályozás megszületése előtt a Hyundai valamennyi üzemében csökkentette a szennyező anyagok kibocsátását, és újrafeldolgozási eljárásokat vezetett be.

Elkötelezettségére jó példa az 1996-ban létrehozott ázsiai üzem megépítése. A gyár létesítéséhez 1700 fát kellett kiemelni és újraültetni Namyangban. Valamennyi károsanyag kibocsátást erős ellenőrzés alatt tartotta, és a Hyundai az első nagy gyártók között volt, akik teljes mértékben elkötelezték magukat a vízbázisú festékek mellett, továbbá csökkentették a visszamaradó szennyező anyagok mennyiségét, és az olyan veszélyes elemek alkalmazását, mint a kadmium.

A Hyundai ugyanebben az évben jelentette be az ULEV-programot (ultra-alacsony kibocsátású jármű), amely megfelelt a legszigorúbb károsanyag kibocsátás-csökkentési követelményeknek is, vagy még azoknál is kedvezőbb értéket produkált. Kifejlesztette saját ózonbarát klímagázát és fagyállót, amely több mint 100 ezer kilométerig használható.

A Santa Fe SUV bemutatásakor egy üzemanyagcellás változat is porondra lépett 2000-ben, majd pedig a hétköznapokban sikeresen teljesített a teszteken az Egyesült Államokban. 2004-ben a második generációs jármű a Tucson SUV alapjain mutatkozott be, s már számos továbbfejlesztést, többek között kedvezőbb hidegindítási jellemzőket mutatott fel fagypont alatti hőmérsékleten. A Daimler AG, a GM és a Nissan csapatai ellen küzdő Tucson FCEV volt az egyetlen üzemanyagcellás jármű, amely a legmagasabb pontszámot kapta meg a 2007-es Bibendum Versenyen Shanghaiban. A Bibendum Verseny, amelyet a Michelin hozott létre 1998-ban, olyan küzdelem, amely a fenntartható közúti mobilitást segíti elő négy fő terület kiemelésével: zajszint, üzemanyag gazdaságosság, szennyező anyagok és károsanyag kibocsátás.

A Tucson FCEV végsebessége eléri a 150 km/órát, hatótávolsága 350 km, a hidrogén 350 bar nyomás alatt van a tartályában. E huszonegyedik századi jármű szíve a 80 kW teljesítményű üzemanyagcella egység, amelyet a Hyundai másoktól függetlenül, saját maga fejlesztett ki.
A 2007. évi „Panasonic Solar Challenge” (napelemes meghajtású autók) elnevezésű versenyén, amelyet Ausztráliában rendeztek, a teljesen új fejlesztésű Hyundai i30 1,6 CRDi turbódízel megelőzte számos dízel és hibrid versenytársát a takarékos fogyasztás és az üvegház-hatást előidéző gázok mérséklése terén. A „Greenfleet” kategóriában induló i30 CRDi fogyasztási értéke csak 3,2 l/100 km volt, széndioxid kibocsátása pedig csupán 97 g/km volt a Darwin és Adelaide közötti 3000 kilométeren, s így legyőzte nemcsak a Toyota hibrid Priusát, hanem az Audi és a Peugeot dízeleit, sőt még egy BioBike-ot (bio-motorkerékpárt) is.

E sikerek magvait a Hyundai még a 90-es években vetette el, amikor intenzíven és önállóan kezdte fejleszteni azokat a technológiákat, amelyek a várakozások szerint megfelelnek majd a nemzetközi anti-emissziós törvényi előírásoknak. A szakemberek, berendezések és erőforrások e korai koncentrációjának az eredménye mutatkozik meg jelenlegi motorkínálatunkban, amely könnyedén teljesíti vagy felül is múlja az Euro 4 normákat, miközben kiemelkedően gazdaságos fogyasztási eredményeket produkál.

2004-ben a Hyundai programot indított nemzetközi környezetvédelmi munkájának további összehangolására és hatékonyságának növelésére. Egy vállalaton belüli környezetvédelmi bizottság és szakértői albizottságai gondoskodnak arról, hogy a környezetbarát elvek világszerte érvényesüljenek

Kevés olyan vállalat van még, amely ilyen mértékű környezetvédelmi elkötelezettséget tud felmutatni. Így a Hyundai számára az i-blue a következő logikus és praktikus lépés abba az irányba, hogy ügyfeleiknek a jól bevált, a legmegbízhatóbb és a legkedvezőbb árú technológiákat kínálhassa, s megfeleljen saját elkötelezettségeinknek is.

 
Partnereink

 

 
Partnerek
 
Hyundai linkek (hivatalos)
 
Társklubok
 
Hasznos linkek
 
Vegyes oldalak
 
Tagok oldalai
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!