- A vegyes vállalat gyártókapacitása 2010-re a duplájára, évi 600 ezer darabra nő
- A Yuedong kompakt autó megjelenik a kínai modellkínálatban; az új modell kifejezetten a kínai piacra készült
- Az új üzem 790 millió USD befektetéssel létesült, és 24 hónap alatt épült fel
- Az új gyáregységhez a helyi igényeket kiszolgáló technikai központ is tartozik
(Szöul, Korea) A Hyundai Motor Co., arra készül, hogy ebben az évben több mint 65 százalékkal növelje kínai eladásait, s e terv részeként április 8-án hivatalosan is megnyitotta második összeszerelő üzemét Kínában. A 24 hónap alatt, 790 millió USD befektetéssel felépített üzem a Yuedong modellt gyártja majd, amely a vadonatúj Elantra egyik változata, amit a kínai autóvásárlók igényei és ízlése szerint alakítottak át.
A kezdetben évi 200 ezer darabos gyártókapacitású új üzem a Hyundai Motor Co. és a Beijing Automotive Industry Holding Co. tulajdonában és kezelésében áll; a gyártóegység munkába állításával a BHMC éves gyártási kapacitása 500 ezer darabra nőtt. S ahogy új modellek jelennek meg a kínálatban, a második üzemegység gyártókapacitása 2010-ig évi 300 ezer darabra nő majd, amivel együtt a BHMC teljes éves termelése 600 ezer autó lesz – ez pedig mintegy 8 százalékos piaci részesedést jelent.
A hivatalos megnyitón a Hyundai elnök-vezérigazgatója, Mong-Koo Chung és Peking polgármestere, Guo Jin Long mellett közel 600 vállalati vezető, magas rangú kormánytisztviselő, beszállító és újságíró volt jelen.
“Az éves gyártókapacitás 600 ezer darabra növelésével a Beijing Hyundai a legnagyobb kínai autógyártóvá lép elő. A Yuedong Elantra bevezetése után folyamatosan fejlesztjük a kínai piacra kialakított modellkínálatunkat – olyan autókat készítünk, amelyek minden szempontból megfelelnek a kínai vásárlók igényeinek és elvárásainak,” mondta Chung elnök, majd hozzátette:
“Az újonnan megnyitott technikai központ révén erőteljes növekedést mutathatunk fel, és biztosíthatjuk áraink versenyképességét... és bár a kínai autógyártás jövőjében még számos változás várható, meggyőződésem, hogy a Beijing Hyundai a kínai autóipar legjelentősebb szereplőjévé válik – s ennek alapja a Hyundai Motor Co. és a Beijing Automotive Industry Holding közti szoros együttműködés.”
A négy különféle modell egyidejű gyártására képes új üzemben a Hyundai Motor legújabb technológiáit és hatékony szaktudását alkalmazzák. A létesítményben kezdetben csak a Yuedong készül, s az új modellek egyenként jelennek majd meg a gyártásban 2010-ig. A Hyundai már meglévő 1. számú kínai üzemében jelenleg öt modell készül: a Sonata, az új Sonata, az Elantra, a Tucson és az Accent.
Az első gyár szomszédságában található új üzem 1,15 millió négyzetméternyi területen fekszik, s az épületek alapterülete 240 ezer négyzetméter. Az építkezés 2006 áprilisában kezdődött. A technikai központ 165 ezer négyzetméteres, és olyan létesítményeket foglal magában, mint a dizájn-központ, a motortesztelő központ és a tesztpálya. A technikai központ feladata lesz a kínai piacra szánt stratégiai modellek kifejlesztése, valamint annak biztosítása, hogy e termékek ára és minősége mindig versenyképes legyen.
Az eredeti cikk a HHH oldalán található (www.hyundai.hu)