Hyundai Genesis Coupe
2008.11.29. 13:12
A Hyundai a Jeju-szigeten tartott sajtótájékoztatón mutatta be a Genesis Coupe-t a dél-koreai és a nemzetközi sajtó képviselői számára. A méltán értékelt Genesis szedán folytatásaként elkészült modell új szintre emeli a Hyundai márkát, hiszen a nagy teljesítményhez elöl elhelyezett motor és hátsó-kerékhajtás társul.
A Genesis Coupe a Hyundai formatervezésének legjava: egyszerű, modern és éles vonalak gyönyörű arányokkal és törekvő imázzsal párosítva. A Genesis Coupe hamisítatlanul sportos megjelenésű kupé, hangsúlyos övvonallal és dinamikus részletmegoldásokkal. Az agresszív, ék alakú sziluett, a rövid túlnyúlások és a hosszú tengelytáv révén arányai klasszikusan sportosak. A formaterv kívül-belül érzelmekkel teli. A külső orr sportos karaktert sugároz, míg dinamikus, terjedelmes motorházteteje, gondosan megtervezett sárvédői és éles vonalakkal megrajzolt fényszórói együtt láttatják a tekintélyes teljesítményt. Két különleges formai elem teszi teljessé a Genesis Coupe egyedi megjelenését: az emocionálisan megrajzolt Z-vonal, valamint a hátsó oldalablak különleges formája. Hátul a kéttónusú lökhárító és a dupla, szögletes kipufogó-végződés teremtenek határozott, életteli látványt. Az utastér agresszív és futurisztikus formaterve minden részletében tükrözi a sportosságot és a kifinomultságot. Az erőteljes és elegáns belső térben az exkluzív anyagok teremtenek különleges hangulatot. A kettős, henger alakú műszeregység, a padlón zsanérozott gázpedál, illetve a motorindító nyomógomb csak néhány az innovatív megoldások közül. A vezető kagylóülése minden kritikus ponton megfelelő megtámasztást nyújt. A kényelmes ki-, és beszállás érdekében az első ülések háttámlájába olyan memóriás mechanizmust építettek be, amely a hátsó utasok mozgása után a korábban beállított helyzetbe állítja vissza az ülést. A hátsó ülések is gyorsan előredönthetők a rajtuk lévő karral vagy a csomagtartóban elhelyezett gombbal. A Genesis Coupe 2820 mm-es tengelytávja révén (ez 290 mm-rel hosszabb, mint a korábbi Coupe-é) az utasterében több a fejtér, hosszabb a lábtér, valamint a modell szélessége is nőtt. Az 55/45 arányú súlyelosztás révén a Genesis Coupe ideális egyensúlyban van a kivételesen jó úttartás és a kifinomult kormányzási jellemzők megteremtéséhez. Mivel heves gyorsításkor a tömeg a hátsó tengelyre terhelődik, az autó tapadása jobb lesz. Nagyobb kormányzási sugár érhető el, mert nincsenek bonyolult főtengelyek és csatlakozások az első kerekeknél, így ezek jobban elfordíthatóak. Az egyenletes tömegeloszlásnak köszönhetően jobb az úttartás és a fékezés, mert az első és a hátsó gumiabroncsok és rugók nagyobb terhet kapnak, ami kanyarban és fékezés közben jobb tapadást eredményez. A Genesis Coupe a Hyundai eddigi legizgalmasabb nagy teljesítményű kupéja, s talán még ennél is fontosabb, hogy ára kedvező. Várhatóan ez lesz a legkedvezőbb árú modell valamennyi 300 lóerő feletti teljesítményre képes sportkupék között. A modell két teljesítmény orientált hajtóművel lesz elérhető: a csúcsmodell a teljesen alumíniumból készült, 310 lóerős (prémium üzemanyaggal, normál üzemanyaggal 306 LE), DOHC, 3,8 literes V6-os Lambda RS-sel, az alapmotor pedig a 223 lóerős (prémium üzemanyaggal, normál üzemanyaggal 210 LE) 2,0 literes turbófeltöltéses Theta erőforrással. A 2004-ben bemutatott és nagyon sikeres V6-os Lambda-motor alapján készített, nagyteljesítményű RS (Racing Sport) kivitelben számos fontos változtatást hajtottak végre a teljesítmény növelése érdekében. A motor teljesítménye így 303 LE lett 6300-as percenkénti fordulatszámnál (306 lóerő az USA piacán), a legnagyobb nyomaték pedig 361 Nm percenként 4700-nál. A Genesis Coupe ezzel a motorral álló helyzetből mindössze 6,3 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/órás sebességre. A Lambda RS teljes egészében alumínium konstrukció, a motorban kettős CVVT (folyamatosan változó szelepvezérlés) működik a szívó-, és a kipufogó oldalon egyaránt, s az erőforrás szívórendszerét is módosították. A Genesis Coupe sportos, lapos motorházteteje miatt az RS-en dolgozó mérnököknek át kellett szabniuk a szívó-, és a kipufogó rendszert, s összesen 5 cm-rel kellett csökkenteni az egység magasságát. Gazdaságosabb üzemet kínál a Hyundai Theta jelű, 2,0 literes, soros, négyhengeres motorja, amelyet a lehető legjobb teljesítmény elérése érdekében turbófeltöltővel is elláttak. A maximális teljesítmény 210 lóerő 6000-es főtengelyfordulatnál, míg a legnagyobb nyomaték 300 Nm percenkénti 2000-es értéknél. Mindez arra elég, hogy a modell 8,3 másodperc alatt elérhesse a 100 km/órás sebességet. Hasonlóan a V6-os motorhoz, a kisebb Theta erőforrásban is kettős CVVT szelepvezérlési rendszer működik, illetve minden henger alatt dugattyúhűtő vízköpeny is található, hogy jobb legyen a hűtés hatásfoka, és javuljon a gazdaságosság. A Genesis Coupe futóművét is optimalizálták. A cél a dinamikus úttartás és a pontos kormányzás volt. A kettős első MacPherson rugóstag javítja a manőverező képességet, mert csökkenti az eltolódást a kerék középpontja és az összekötőrudak között, valamint növeli az utánfutási szöget. Az önzáró differenciálműben a változó útviszonyok mellett is kényelmesebb gördülés és jobb úttartás érdekében nyomatékérzékelő is helyet kapott. A hátsó osztómű három ponton van megtámasztva (többek között egy hidraulikus gumibakkal is), mert így csöndesebb a működés, és kevesebb a vibráció. A nagy szilárdságú acél használata javítja a biztonságot és a teljesítményt, mert ezzel az anyaggal merevebb és könnyebb karosszériaszerkezet hozható létre. Ez, illetve a hat légzsák és az aktív fejtámaszok együtt garantálják, hogy a Genesis Coupe ötcsillagos értékelést kap majd a törésteszten. A Genesis Coupe épp oly gyorsan képes megállni, mint ahogyan gyorsul. A prémium minőségű, nagy teljesítményű féktárcsák a Brembo-tól érkeznek, és részét képezik az opcionális, zárt pályás használtra szánt teljesítménycsomagnak. A Genesis Coupe 18 colos első keréktárcsái mögött 340 mm-es Brembo féktárcsák és négydugattyús féknyergek vannak, míg a hátsó rendszerben szintén négydugattyús fékek markolják a 330 mm-es tárcsát. A Coupe használati értékét növeli az USB/iPOD csatlakozás, a kiegészítő audiobemenet, a 14,2 cm átlójú kijelző az audiorendszer, a digitális óra, a klímaberendezés, illetve a külső és belső hőmérséklet adatainak megjelenítésére), illetve a volánra szerelt kapcsolók az audiorendszerhez. A nyolc hangszórót tartalmazó Infinity hangrendszer opcióként kapható. A Hyundai reményei szerint évente 40 ezer Genesis Coupe talál majd gazdára - 5000 Dél-Koreában, 35 ezer külföldön. A Genesis Coupe által megcélzott vevő olyan középkorú férfi (64 százalék), aki a nagy teljesítményt keresi a gyorsulás és az úttartás terén. A versenytársak között a Mitsubishi Eclipse, a Nissan Altima Coupe és a Ford Mustang található. Magyarországra valószínűleg a jövő év második felében érkezik meg. A koreai ára 3.5 millió és 5 millió forint között van. Itthon valószínűbb egy 7 millió körüli induló ár.
Írta: Admin Viewer
2008. October 24. Friday 20:15
|